Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/45
Title: Модель тягового асинхронного електропривода в режимі електродинамічного гальмування зі скалярним законом керування
Other Titles: Модель тягового асинхронного электропривода в режиме электродинамического торможения со скалярной системой управления
Model of the traction asynchronous electric drive in the mode electrodynamic braking with a scalar control system
Authors: Яцько, Сергій Іванович
Ващенко, Ярослав Васильович
Сидоренко, Анатолій Миколайович
Yatsko, Serhii
Vaschenko, Yaroslav
Sydorenko, Anatolii
Keywords: асинхронний двигун
гальмування
математична модель
електропривод
асинхронный двигатель
торможение
математическая модель
электропривод
asynchronous motor
braking
mathematical model
electric drive
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Яцько, С. І. Модель тягового асинхронного електропривода в режимі електродинамічного гальмування зі скалярним законом керування [Текст] / С. І. Яцько, Я. В. Ващенко, А. М. Сидоренко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2018. - Випуск 177. - С. 12-21.
Abstract: UA: Дана стаття присвячена проблемі роботи тягового асинхронного електропривода (ТАЕП) у штатних та аномальних умовах у режимі електродинамічного гальмування. Запропонована імітаційна модель дозволяє проводити дослідження динамічних процесів, які виникають у тяговому асинхронному електроприводі при русі на ділянках з різним коефіцієнтом зчеплення колісних пар з рейкою з урахуванням основного та додаткового опорів руху. EN: This article is devoted to the problem of traction asynchronous electric drive operation in normal and abnormal conditions in the mode of electrodynamic braking. The proposed simulation model allows us to study the dynamical processes that arise in a traction asynchronous electric drive while driving on sections with different coupling coefficient of wheel pairs with a rail. The simulation model is rather versatile, which allows us to analyze in detail the electromagnetic and electromechanical processes occurring in a frequency controlled driven asynchronous electric drive taking into account changing conditions of rolling stock operation in electrodynamic braking, to evaluate the energy and operational parameters, to investigate the influence of parameters of the frequency converter, traction engine, parameters links of direct current to the nature of the transition processes, using modern methods of mathematics some simulation.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/45
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 177

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yatsko.pdf461.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.