Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/455
Title: Забезпечення конкурентоспроможності залізничного транспорту за рахунок конкурентних стратегій
Authors: Каличева, Наталія Євгеніївна
Груник, Іван Степанович
Каличева, Н.Е.
Груник, И.С.
Kalicheva, N.E.
Hrunyk, I.S.
Keywords: залізничний транспорт
розвиток
стратегічне управління
конкурентні позиції
конкурентоспроможність
ефективність
железнодорожный транспорт
развитие
стратегическое управление
конкурентные позиции
конкурентоспособность
эффективность
railway transport
development
strategic management
competitive position
competitiveness
efficiency
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Каличева, Н. Є. Забезпечення конкурентоспроможності залізничного транспорту за рахунок конкурентних стратегій [Текст] / Н. Є. Каличева, І. С. Груник // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2018. - № 61. - С. 79-87.
Abstract: UA: Для України формування якісної та надійної транспортної системи виступає одним із основних факторів її участі у соціально-економічному розвиту континенту. В умовах глобалізації при створенні великих транснаціональних корпорацій та інтеграції транспорту окремих країн до світової мережі міжнародних транспортних коридорів, участь нашої держави в світовій транспортній системі вимагає перегляду основних орієнтирів розвитку. Що призводить до необхідності вдосконалювати транспортні технології за рахунок розробки та впровадження конкурентних стратегій розвитку залізничного транспорту, як основного у вітчизняній транспортній системі. EN: Strategic development of transport enterprises, including railway transport, as one of the main components of the domestic transport system, in modern economic conditions is a reflection of their capabilities in the market, which manifests itself in the development and implementation of phased plans for the development of the railway industry in order to increase the level of competitiveness in the market transport services. Strategic management of an enterprise is a reaction to complex and changing conditions of economic activity. Although, at present, obtaining the maximum profit serves as an indicator of the efficiency of the enterprise, nevertheless, an enterprise seeking to further develop in the economic system, should focus its efforts on the conquest of new, more attractive from an economic point of view, market segments by changing or improving own economic activity. Therefore, the application of strategic approaches and development guidelines allows enterprises to more widely use their own and, if needed, resources, creating new market opportunities for themselves.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/455
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 61

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalicheva.pdf401.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.