Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4735
Title: Моделювання робочих параметрів модернізованих тепловозів як об’єктів випробувань
Other Titles: Моделирование рабочих параметров модернизированных тепловозов как объектов испытаний
Modeling of the operating parameters of modernized locomotives as test objects
Authors: Фалендиш, Анатолій Петрович
Іванченко, Дмитро Анатолійович
Фалендыш, А. П.
Иванченко, Д. А.
Falendysh, А.
Ivanchenko, D.
Keywords: тепловоз
об’єкт випробувань
модернізація
моделювання
тепловоз
объект испытаний
модернизация
моделирование
diesel locomotive
test object
modernization
modeling
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Фалендиш А. П. Моделювання робочих параметрів модернізованих тепловозів як об’єктів випробувань / А. П. Фалендиш, Д. А. Іванченко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2016. - № 1. - С. 71-76.
Abstract: UA: В статті розроблені моделі визначення основних параметрів модернізованих тепловозів для їх використання під час приймальних випробувань. Результати моделювання можуть бути використані при визначенні показників модернізованих тепловозів, що дозволить скоротити обсяги проведення натурних приймальних випробувань і зменшити їх вартість. RU: В статье разработаны модели определения основных параметров модернизированных тепловозов для их использования во время приемочных испытаний. Результаты моделирования могут быть использованы при определении показателей модернизированных тепловозов, что позволит сократить объемы проведения натурных приемочных испытаний и уменьшить их стоимость. EN: Models to determine main parameters of modernized diesel locomotives for their use during qualification tests have been developed in the article. The model structure corresponds to the main power equipment of diesel locomotives with electrical power transfer. Working procedures of a diesel engine have been considered and effective indices of its work have been determined. The characteristics of power and a torque depending upon angular velocity of a diesel engine crankshaft rotation as well as dependencies of power and efficiency on operating mode of a power plant are of special interest. The obtained dynamic model of train movement parameter calculation is based on the use of differential equations connecting mechanical motion characteristics of a diesel engine and wheel pairs of a diesel engine. The model used the tractive characteristic of a modernized diesel locomotive M62M approximated by the method of the smallest quadrates. The results of modelling can be used while determining indices of modernized diesel locomotives which will allow reducing the volumes of qualification tests on location and cutting down their cost.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4735
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Falendysh.pdf203.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.