Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4770
Title: Моделювання логічної підсистеми маршрутизації залізничної станції на основі функціональної ознаки
Other Titles: Modeling of the logical routing subsystem of railway station, based on functional features
Authors: Мойсеєнко, Валентин Іванович
Каменєв, Олександр Юрійович
Гаєвський, Віталій Вікторович
Кравченко, Катерина Валеріївна
Moiseienko, V. I.
Kameniev, A. J.
Gajewski, V. V.
Kravchenko, K. V.
Keywords: об’єкт керування та контролю
електрична централізація
маршрут
функціональна ознака
логічна умова
програмне забезпечення
технологічний процес
facility management and control
electric interlocking
the route
the functional sign
logic
software
engineering process
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Мойсеєнко В. І. Моделювання логічної підсистеми маршрутизації залізничної станції на основі функціональної ознаки / В. І. Мойсеєнко, О. Ю. Каменєв, В. В. Гаєвський, К. В. Кравченко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2016. - № 6. - С. 3-11.
Abstract: UA: Ключовим аспектом при розробленні та конфігуруванні програмного забезпечення станційних систем автоматики, дослідженні їх безпечності та надійності є формалізація логічних умов їхнього функціонування. В основу цієї формалізації покладено розроблення структурно-логічних моделей технологічних процесів реалізації маршрутів на залізничних станціях, якому присвячено викладене у статті дослідження.
EN: Currently, relevant questions remain formalizing objects gridiron of railway stations, their connections and functional properties. Their decision is connected with the extension of automation capability for software configuration management systems at railway stations, as well as studies of their system properties, in particular - the safety of use and operational reliability. Traditional approaches based on the set-theoretical, graphic and matrix-analytic representation gridiron stations do not allow to generate the necessary logical relationship between the technological objects. As a result, the key issues of functioning of station automation systems related to the formation and implementation of routes remain unresolved in terms of their formalization. That is why the article describes how to perform such formalization by modelling the railway station routing subsystem on the basis of a functional feature of a single route. Results of the study can be used to automate the configuration software, as well as for further research of the system properties of electric centralization of switches and signals.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4770
ISSN: 1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)
Appears in Collections:№ 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moiseienko.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.