Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/481
Title: Управління ефективністю логістичних систем швидкісних пасажирських перевезень
Управление эффективностью логистических систем скоростных пассажирских перевозок
Managing efficiency of logistic systems of speed passenger transportation
Authors: Примаченко, Ганна Олександрівна
Русяк, П. В.
Примаченко, А.А.
Русяк, П. В.
Prуmachenko, Н.O.
Rusiak, P.V.
Keywords: швидкісне залізничне сполучення
логістичні методи управління
скоростное железнодорожное сообщение
логистические методы управления
high-speed rail communication
logistic management methods
Issue Date: 2018
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Примаченко, Г. О. Управління ефективністю логістичних систем швидкісних пасажирських перевезень [Текст] / Г. О. Примаченко, П. В. Русяк // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2018. - № 62 (Спецвипуск). - С. 111-117.
Abstract: UA: Доведено, що основним критерієм оцінки якості обслуговування пасажирів у швидкісному залізничному сполученні є час. Встановлено, що якість транспортного обслуговування визначається як сукупність властивостей перевізного процесу і системи перевезень пасажирів. Виявлено, що саме логістичні методи управління найбільш ефективні в процесі переміщення пасажирів. Обґрунтовано основні етапи впровадження логістичних технологій на залізничному транспорті. EN: It is proved that the main criterion for assessing the quality of passenger service in high-speed rail communication is the time spent on a trip. It is established that the quality of transport services for passengers of high-speed rail transport is defined as a set of properties of the transport process and passenger transportation system. It was revealed that logistics management methods are most effective in the process of moving passengers. The basic stages of introduction of logistic technologies on railway transport are substantiated. It is proposed to create pools or clusters that combine the activities of railway companies on international routes. Three levels of logistics chain maintenance of passengers of high-speed rail transport are considered. It has been established that the model of strategic management of high-speed passenger rail transport should be based on political and social goals; formation of a list of factors influencing the choice of passenger transportation route; the calculations of the necessary resources, their coordination with the existing and the definition of the trajectory of the development of the logistics system. It is proved that the key point of logistics is the development of ways to increase the efficiency of the use of transportation capacity and traffic without compromising their punctuality. Logistic approach to any aspect of logistics management of the company and the planning of any event should be in the system approach. Logistic cooperation between travel agencies and railway companies should be based both on co-ordination of high-speed rail travel of tourists, and on cooperation in the process of realization of railway tickets (for tourists and other passengers). The criterion for assessing the level of interaction between all parts of the logistics chain for the servicing of passenger traffic should be the provision of services efficient in terms of costs in a way and to ensure the requirements of passengers. It is proved that the main factor contributing to the application of logistics methods in railway transport is the globalization of the world (continental) market of rail high-speed transport.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/481
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 62 (спецвипуск)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prуmachenko.pdf380.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.