Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4857
Назва: Закордонний досвід управління персоналом державної служби країн – членів ЄС для України: проблеми та перспективи розвитку
Інші назви: Overseas experience in managing the civil service of the EU member states for Ukraine: challenges and prospects
Автори: Паламарчук, Ігор Васильович
Міроненко, Владислав Анатолійович
Palamarchuk, I. V.
Mironenko, V. A.
Ключові слова: державна служба
управління персоналом
проходження державної служби
адміністрування
реформа
public service
personnel management
passing public service
administration
reform
Дата публікації: 2019
Видавництво: Магістр
Бібліографічний опис: Паламарчук І. В. Закордонний досвід управління персоналом державної служби країн – членів ЄС для України: проблеми та перспективи розвитку / І. В. Паламарчук, В. А. Міроненко // Теорія та практика державного управління. - 2019. - № 3(66). - С. 181-187.
Короткий огляд (реферат): UA: Зроблено аналіз специфіки управління персоналом державної служби в країнах – членах Європейського Союзу. Проаналізовано досвід управління персоналом державної служби, можливості його використання в Україні в період великих реформ. Особливу увагу приділено модернізації державної служби та адаптації її до українських умов, наближення до ідеального типу управління з найменшими перепонами в період адміністративного реформування. EN: This article deals with the analysis of the speci city of civil service personnel management in the EU Member States is made. The experience of civil service personnel management and the possibility of using them in the period of major reforms in Ukraine are analyzed. Special attention is paid to the modernization of the civil service and its adaptation to Ukrainian conditions, approximation to the ideal type of management with the least obstacles during the period of administrative reform. The analysis of the international experience showed that: senior civil servants and special education programs for them should be created; must developed the professional competences to ensure successful cooperation with European institutions, international partners and organizations; it is important to develop a competency approach during implementation of the new education programs for the civil servants, in particular should be determined key issues in training, such as human resource management, change management, leadership. Comprehensively analyzing the management of public service personnel inherent in both classical management and the current stage of the development of management practices abroad, it should be borne in mind that they should not be copied directly. Foreign experience should be treated carefully and carefully, taking into account the level of development of Ukrainian society, national traditions, psychology of domestic personnel. Otherwise, foreign experience can be of bene t, not harm. Today, transformation processes affect many areas of the state, but the key is reform of public administration and the role of personnel policy implementation in HRM. Personnel management is not an end in itself, but a means of raising the level of organization and functioning of public authorities. The result of effective personnel management should be high organization, clear de nition of functions, establishment of hierarchies of positions, overcoming of parallelism in work, strengthening of executive discipline, regulation of oficial relations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4857
ISSN: 1727-6667
Розташовується у зібраннях:2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Паламарчук.PDF295.24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.