Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5064
Title: Обґрунтування критерію ефективності експлуатації локомотивів
Other Titles: Substantiation of the locomotive operation efficiency criterion
Authors: Крашенінін, Олександр Семенович
Яковлев, Сергій Сергійович
Задесенець, Володимир Іванович
Krasheninin, O.
Yakovlev, S.
Zadesenets, V.
Keywords: показники надійності і ефективності
технічне обслуговування (ТО)
поточний ремонт (ПР)
критерій приведеної ефективності
тяговий рухомий склад (ТРС)
reliability and efficiency indicators
maintenance
current repairs
the criterion of reduced efficiency
traction rolling stock
Issue Date: 2020
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Крашенінін О. С. Обґрунтування критерію ефективності експлуатації локомотивів / О. С. Крашенінін, С. С. Яковлев, В. І. Задесенець // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2020. - Т. 25. № 4. - С. 10-14.
Abstract: UA: Навіть при існуванні тієї кількості показників, які є і характеризують ефективність і надійність локомотивів, все одно вони не дають повного розуміння ситуації про стан локомотива. Це може призвести до нечіткого уявлення про характер зміни ефективності роботи локомотивів під час експлуатації і навіть помилково вважати достатнім рівень надійності роботи обладнання локомотива. У статті проаналізовано застосування нормативних комплексних показників надійності локомотивів для різних стратегій системи їх утримання, показана необхідність удосконалення оцінки ефективності системи ТО, ПР і доцільність оцінювати ефективність експлуатації локомотивів за критерієм приведеної ефективності.
EN: The vast majority of indicators that characterize the efficiency and reliability of locomotives mostly have a single nature. This can lead to a vague idea of the nature of changes in the efficiency of locomotives during operation and even erroneously consider a sufficient level of locomotive equipment reliability. The article analyzes the application of normative complex indicators of locomotive reliability for different maintenance system strategies; shows the need to improve the assessment of the efficiency of maintenance, repair and the feasibility of assessing the locomotive operation efficiency by the criterion efficiency. The traditional planning and warning system for the organization of maintenance and repair of traction rolling stock requires significant changes, both in connection with the arrival of a new traction rolling stock, and the need to maintain the technical condition of the traction rolling stock, which continues to operate. The problem of repair fund wear is added to this, which does not cope with the growing number of repairs and unscheduled repairs. As practice shows, the system of control and assessment of traction rolling stock technical condition, as well as the high-speed rolling stock that will arrive and arrived on the railway, does not fully correspond to the actual condition of the rolling stock. In addition, the system of indicators reliability does not take into account the lifespan of traction rolling stock and changes in the dynamics of costs for maintenance and repair.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5064
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:Т. 25 № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin.pdf210.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.