Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПанченко, Наталія Георгіївна-
dc.contributor.authorПанченко, Н. Г.-
dc.contributor.authorPanchenko, N. G.-
dc.date.accessioned2021-01-21T15:44:52Z-
dc.date.available2021-01-21T15:44:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПанченко Н. Г. Дослідження моделей соціальної відповідальності у бізнесовому середовищі та можливостей їх застосування в Україні / Н. Г. Панченко // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2017. - № 60. - С. 24-33.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5187-
dc.description.abstractUA: Визначено, що соціальну відповідальність бізнесу можна визначити як добровільне зобов’язання бізнес-організацій проводити таку політику, приймати такі рішення, розвивати такі напрямки діяльності, які є бажаними з точки зору цілей та цінностей суспільства. Зроблено висновок, що особливість СВБ в Україні – це ігнорування українськими компаніями базового рівня соціальної відповідальності і її реалізація на другому і третьому рівнях. В той же час, розширення сфери СВБ за рамки базового рівня і, тим більше за межі корпорації, зустрічає протест з боку її працівників. Бізнес-структури при обранні напрямків соціальних інвестицій надають перевагу тим з них, які мають чітко виражений іміджевий характер та можуть викликати суспільний резонанс. RU: Определено, что социальную ответственность бизнеса можно определить, как добровольное обязательство бизнес-организаций проводить такую политику, принимать такие решения, развивать такие направления деятельности, которые желательны с точки зрения целей и ценностей общества. Сделан вывод, что особенность СВБ в Украине – это игнорирование украинскими компаниями базового уровня социальной ответственности и ее реализация на втором и третьем уровнях. В то же время, расширение сферы СВБ за рамки базового уровня и, тем более за пределы корпорации, встречает протест со стороны ее работников. Бизнес-структуры при выборе направлений социальных инвестиций предпочитают те из них, которые имеют четко выраженный имиджевый характер и могут вызвать общественный резонанс. EN: The urgency of social and ethical business is exacerbated by some circumstances: firstly, the financial and economic crisis, which has not yet ended, therefore its root causes have not been eliminated; and secondly, the growing recognition of the urgency of an environmental problem of a global nature; Thirdly, the transition of the world economy, the bulk of which is concentrated in industrialized countries, from the 5th to the 6th technical and economic terms. Although the final contours of the new model have not yet been determined, it is clear that it must be distinguished by a greater degree of social and environmental responsibility. That is, caring for competitiveness in the market should be combined with social responsibility to society. Social responsibility of a business can be defined as the voluntary commitment of business organizations to pursue such a policy, to make such decisions, to develop such activities that are desirable in terms of the goals and values of society. There are several CSR models in the world, each of which reproduces the socioeconomic structure of a country. The most famous are the American and European models of social partnership, which influence the formation of the system of CSR. The peculiarity of CSR in Ukraine is the ignorance by the Ukrainian companies of the basic level of social responsibility and its implementation at the second and third levels. At the same time, the expansion of the sphere of CSR beyond the base level and, especially beyond the limits of the corporation, meets the protest of its employees. Yes, they believe that the degree of their own social security is not so high that the company implements social programs that are not directly targeted at the staff. However, the business structure chooses social investment areas to give priority to those that have a clearly expressed image character and can cause a public response.uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальність бізнесуuk_UA
dc.subjectфінансово-економічна кризаuk_UA
dc.subjectцінності суспільстваuk_UA
dc.subjectкорпораціїuk_UA
dc.subjectіміджuk_UA
dc.subjectсуспільствоuk_UA
dc.subjectсоциальная ответственность бизнесаuk_UA
dc.subjectфинансовоэкономический кризисuk_UA
dc.subjectценности обществаuk_UA
dc.subjectкорпорацииuk_UA
dc.subjectимиджuk_UA
dc.subjectобществоuk_UA
dc.subjectsocial responsibility of businessuk_UA
dc.subjectfinancial and economic crisisuk_UA
dc.subjectvalues of societyuk_UA
dc.subjectcorporationsuk_UA
dc.subjectimageuk_UA
dc.subjectsocietyuk_UA
dc.titleДослідження моделей соціальної відповідальності у бізнесовому середовищі та можливостей їх застосування в Україніuk_UA
dc.title.alternativeИсследование моделей социальной ответственности в бизнес-среде и возможности их применения в Украинеuk_UA
dc.title.alternativeResearch of social responsibility models in the business environment and their applicability in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 60

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panchenko.pdf395.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.