Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/55
Title: Проблеми обліку паливно-енергетичних ресурсів у локомотивному господарстві
Other Titles: Problems of accounting fuel and energy resources in the locomotives department
Authors: Мойсеєнко, Валентин Іванович
Котов, Микита Олегович
Moiseenko, Valentin
Kotov, Mykyta
Keywords: автоматизація
контроль
облік
аудит
паливо
automation
control
accounting
audit
fuel
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Мойсеєнко В. І. Проблеми обліку паливно-енергетичних ресурсів у локомотивному господарстві / В. І. Мойсеєнко, М. О. Котов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2017. - Випуск 174. - С. 105-111.
Abstract: UA: Одним із головних питань, що пов'язані з економним використанням енергоресурсів, є їх облік та контроль. Основні методи обліку палива у локомотивних господарствах Укрзалізниці засновані на застарілих способах вимірювань, ручних замірах, періодичному контролі щільності та температури за допомогою проби. Подані ключові точки втрат та їх вага в усьому процесі обліку. Сформульовані проблеми контролю та обліку паливно-мастильних матеріалів дали подальший розвиток для формування принципів створення комплексної автоматизованої системи на базі удосконалення взаємодії існуючих систем.
EN: One of the main questions connected with the economical use of energy sources is their accounting and management. Railway transport is one of the main consumers of fuel and lubricants in Ukraine, the main is the locomotive facilities. The analyzed technological process of using railway fuel has shown both the losses and the vulnerabilities for accounting points. The article deals with the stages of acceptance, storage and release of fuel and further possible interaction with the exploitation. The principal fuel consumption control methods in locomotive facilities of Ukrzaliznytsia are based on outdated measurement methods, manual measurements, periodic density and temperature control through the test. Key power losses and their weight are stated during the process data. Paper is devoted to the ways of accounting and management solving problems of fuel and lubricant material data in locomotive facilities. Also is considering the issues the integration of existing systems and further complex automation of the technological process.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/55
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 174

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moiseenko.pdf372.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.