Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5556
Title: Управління ризиками корпорації промислових підприємств залізничного транспорту
Other Titles: Управление рисками корпорации промышленных предприятий железнодорожного транспорта
Risk management corporation industrial railway transport: theory and methods
Authors: Посохов, Ігор Михайлович
Посохов, И. М.
Posokhov, I. M.
Keywords: ризик
ризик-менеджмент
ризикологія
ризик банкрутства
управління ризиками корпорації промислових підприємств залізничного транспорту
корпорація
корпоративне управління
методи управління ризиками
методи оцінки ризиків
моделі оцінки банкрутства
управління
риск
риск-менеджмент
рискология
риск банкротства
управление рисками корпораций
корпорация
корпоративное управление
методы управления рисками
методы оценки рисков
модели оценки банкротства
управление
risk
risk management
bankruptcy risk
risk management
corporate
corporation governance
risk management techniques
risk assessment methods
assessment model of bankruptcy
management
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Посохов І. М. Управління ризиками корпорації промислових підприємств залізничного транспорту : автореф. дис. ...д-ра екон. наук : 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності) / Ігор Михайлович Посохов ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. - Харків, 2014.- 47 с.
Abstract: UA: У дисертації досліджено теоретичні, методологічні та практичні питання вдосконалення управління ризиками корпорацій. Досліджено еволюцію поняття корпорація в умовах реформування залізничного транспорту, запропоновано підхід до визначення економічної сутності поняття корпорація, напрямки подальшого розвитку української моделі корпоративного управління, що формується на цьому етапі економічних відносин. Запропоновано авторське визначення поняття «ризик взаємодії», удосконалено існуючу класифікацію ризиків корпорації промислових підприємств залізничного транспорту за рахунок використання класифікаційної ознаки «Сфера взаємодії», досліджено провідні закордонні наукові школи ризик-менеджменту та вітчизняну наукову школу ризикології та виокремлено напрямки подальшого розвитку сучасної ризикології. Запропоновано методичний підхід інтегральної оцінки внутрішніх ризиків взаємодії учасників корпорації промислових підприємств залізничного транспорту на підставі використання методів нечіткої логіки та нечітких множин шляхом переходу від системи залежних (функціонально, кореляційно, змістовно) фінансових індикаторів внутрішнього ризику взаємодії учасників корпорації промислових підприємств залізничного транспорту до системи незалежних узагальнюючих факторів з формуванням і вибором нормативних (порогових) значень узагальнених фінансових чинників у структурі інтегрального показника оцінки внутрішніх ризиків взаємодії учасників корпорації промислових підприємств залізничного транспорту. Цей методичний підхід ґрунтується на оцінках їх індивідуальних значень єдиного формату і лінійній комбінації висхідних чинників за умов кінцевості лівої і правої частин нормативного інтервалу і конструювання інтервалу узагальненого показника як лінійної комбінації порогових інтервалів висхідних фінансових чинників, що дозволяє надавати достовірну оцінку внутрішніх ризиків взаємодії учасників корпорації промислових підприємств залізничного транспорту, а також забезпечити адекватність застосування факторів під час вимірювання внутрішнього ризику взаємодії; Виконано аналіз ефективності та адаптовано використання вітчизняних та зарубіжних моделей оцінки імовірності банкрутства для 27 промислових підприємств залізничного транспорту на підставі застосування даних статистичної звітності, обґрунтовано використання певних моделей для оцінки ризику банкрутства вітчизняних промислових підприємств залізничного транспорту, що дозволить отримати адекватну оцінку сучасного стану рівня ризику промислових підприємств залізничного транспорту та ранжувати їх на високо ризикові, середньоризикові та низькоризикові відповідно до отриманих розрахункових даних, а також розробити рекомендації щодо підвищення ефективності управління ризиками. Розроблено організаційно-економічний механізм управління внутрішніми ризиками взаємодії учасників корпорації промислових підприємств залізничного транспорту, що спрямований на розробку стратегії управління внутрішніми ризиками взаємодії на рівні управління корпорацією з метою мінімізації впливу ризиків на результати її функціонування Удосконалено організаційно-економічний механізм корпоративної взаємодії промислових підприємств залізничного транспорту, що дозволить розробити ефективну стратегію внутрішньо корпоративної взаємодії, а також сприятиме налагодженню сталих господарських зв’язків з державними і приватними підприємствами транспортної галузі. Удосконалено методичний підхід до прогнозної оцінки ефективності управління внутрішніми ризиками взаємодії учасників корпорації промислових підприємств залізничного транспорту на підставі застосування нейронних мереж. Запропоновано напрямки розвитку управління внутрішніми ризиками взаємодії учасників корпорації промислових підприємств залізничного транспорту що стосуються удосконалення систем оцінки та управління ризиками, удосконалення технологій прийняття рішень при різних типах ризик-менеджменту, заходів зі зниження ризику корпорації промислових підприємств залізничного транспорту, напрямків вдосконалення управління ринковими ризиками корпорації промислових підприємств залізничного транспорту, заходів із мінімізації інформаційних ризиків корпорації промислових підприємств залізничного транспорту. Рекомендації та висновки, що містяться в дисертації частково реалізовано у корпораціях, в науковій та вузівській практиці. RU: В диссертации исследованы теоретические, методологические и практические вопросы совершенствования управления рисками корпораций. Исследована эволюция понятия, корпорация в условиях реформирования железнодорожного транспорта, предложен подход к определению экономической сущности понятия корпорация, направления дальнейшего развития украинской модели корпоративного управления, формирующейся на данном этапе экономических отношений. Предложено авторское определение понятия «риск взаимодействия», усовершенствована существующая классификация рисков корпорации промышленных предприятий железнодорожного транспорта за счет использования классификационного признака «Сфера взаимодействия», исследованы ведущие зарубежные научные школы риск-менеджмента и отечественная научная школа рискологии, выделены направления дальнейшего развития современной рискологии. Предложен методический подход интегральной оценки внутренних рисков взаимодействия участников корпорации промышленных предприятий железнодорожного транспорта на основе использования методов нечеткой логики и нечетких множеств. Выполнен анализ эффективности и адаптировано использование отечественных и зарубежных моделей оценки вероятности банкротства для 27 промышленных предприятий железнодорожного транспорта, обосновано использование определенных моделей для оценки риска банкротства отечественных промышленных предприятий железнодорожного транспорта. EN: In the thesis the theoretical, methodological and practical issues of improving risk management corporations. The evolution of the concept, a corporation, an approach to the definition of the economic essence of the concept of the corporation, the directions of further development of the Ukrainian model of corporate governance, emerging at this stage of economic relations. The author 's definition of "risk of interaction", to improve the existing classification of risks corporations industrial rail transport through the use of the classification of the attribute "sphere of interaction", investigated the leading foreign scientific schools of risk management and domestic science school of risk management, highlighted areas for further development of modern risk management. The methodical approach to the integrated assessment of the risks of internal interaction between participants corporations industrial rail transport through the use of methods of fuzzy logic and fuzzy sets. The analysis of the effectiveness and adapted the use of domestic and foreign models to estimate the probability of bankruptcy for 27 industrial rail transport, justified the use of certain models to assess the risk of bankruptcy of domestic industrial enterprises of railway transport.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/5556
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
автореф._Посохов.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.