Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/58
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПанченко, Сергій Володимирович-
dc.contributor.authorДаренський, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorЛобяк, Олексій Вікторович-
dc.contributor.authorPanchenko, Sergii-
dc.contributor.authorDarenskiy, Alexander-
dc.contributor.authorLobyak, Oleksii-
dc.date.accessioned2018-07-06T08:38:31Z-
dc.date.available2018-07-06T08:38:31Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПанченко, С. В. Застосування методу скінченних елементів для визначення напружено-деформаного стану елементів залізничної колії / С. В. Панченко, О. М. Даренський, О. В. Лобяк // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Вип. 174. - С. 118-128.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/58-
dc.description.abstractUA: Визначено основні принципи побудови і роботи програмного комплексу для оцінки напружено-деформованого стану конструктивних елементів верхньої будови колії під дією просторових сил від рухомого складу. В основу запропонованого програмного комплексу закладено поетапне визначення просторових сил взаємодії динамічної системи «екіпаж-колія» із подальшою оцінкою за методом скінченних елементів. Розроблено розрахункові моделі рейок, елементів проміжних рейкових скріплень, шпал і баласту. При моделюванні елементів колії враховувалися конструктивна і фізична нелінійність їх роботи, наявність сил тертя і односторонніх зв'язків між окремими вузлами і деталями.uk_UA
dc.description.abstractEN: The main principles of the construction and operation of the software complex for estimating the stress-strain state of structural elements of the upper structure of the track under the influence of spatial forces from the rolling stock are determined. The proposed software package is based on a step-by-step definition of the spatial forces of interaction between the dynamic system "crew way" and subsequent evaluation by the finite element method. As a computer implementation of the finite element method, the program "Lira" was adopted. Design models of rails, elements of intermediate rail fasteners, sleepers and ballast are developed. The modeling is based on the modular principle, which allows, depending on the nature of the task, to calculate the section of the railway track, practically of any length. The structural and physical non-linearity of their work, the presence of frictional forces and one-way connections between individual nodes and details were taken into account when modeling railway track elements.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectмоделюванняuk_UA
dc.subjectрейкаuk_UA
dc.subjectшпалаuk_UA
dc.subjectскріпленняuk_UA
dc.subjectбаластuk_UA
dc.subjectекіпажuk_UA
dc.subjectmodelinguk_UA
dc.subjectrailuk_UA
dc.subjectsleepersuk_UA
dc.subjectfasteninguk_UA
dc.subjectballastuk_UA
dc.subjectcarriageuk_UA
dc.titleЗастосування методу скінченних елементів для визначення напружено-деформаного стану елементів залізничної коліїuk_UA
dc.title.alternativeUsing the method of finite elements for determining the stressed-deformed state of elements of the railway trackuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 174

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panchenko.pdf520.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.