Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/599
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБоровик, Юрій Тарасович-
dc.contributor.authorБоровик, Ю. Т-
dc.contributor.authorBorovik, Y. T.-
dc.date.accessioned2018-11-12T08:33:37Z-
dc.date.available2018-11-12T08:33:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationБоровик, Ю. Т. Управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств залізничного транспорту [Текст] / Ю. Т. Боровик // Вісник економіки транспорту i промисловості. - 2017. -№ 59. - С.101-108.uk_UA
dc.identifier.issn2075-4892-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/599-
dc.description.abstractUA: У статті досліджено фактори впливу на конкурентоспроможність підприємства та визначено основні сфери управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств і організацій залізничного транспорту. Визначено організаційні заходи, які спрямовані на підвищення конкурентоспроможності будівельного підприємства. Запропоновано маркетинговий механізм управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств залізничного транспорту. Досліджено специфіку будівельних підприємств залізничного транспорту. EN: In the article factors of influence on the competitiveness of enterprises are investigated and the main spheres of management of competitiveness of construction enterprises and organizations of railway transport are determined. As a result of increased competition, the task of increasing the competitiveness of construction companies becomes urgent. This explains the need for in-depth study of various approaches of scientists to the issue of classification of factors of enterprise competitiveness. The article defines organizational measures aimed at increasing the competitiveness of construction companies. A marketing mechanism for managing the competitiveness of railway construction enterprises is proposed, which consists of four main components: the competitiveness of enterprise products as the basic basis for its development; the brand's competitiveness; the competitiveness of the enterprise and the competitiveness of the enterprise's potential, that is, the ability to work in the market in the long term, successfully adapt to changing conditions and environmental factors, preserve existing and create new competitive advantages. The features of the construction industry, including the specifics of railway construction, are explored.uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectбудівельні підприємства залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectфактори конкурентоспроможностіuk_UA
dc.subjectмаркетинговий механізм управління конкурентоспроможністюuk_UA
dc.subjectконкурентоспособностьuk_UA
dc.subjectстроительные предприятия железнодорожного транспортаuk_UA
dc.subjectфакторы конкурентоспособностиuk_UA
dc.subjectмаркетинговый механизм управления конкуре нтоспособностьюuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectconstruction enterprises of railway transportuk_UA
dc.subjectfactors of competitivenessuk_UA
dc.subjectmarketing mechanism of com petitiveness managementuk_UA
dc.titleУправління конкурентоспроможністю будівельних підприємств залізничного транспортуuk_UA
dc.title.alternativeУправление конкурентоспособностью строительных предприятий железнодорожного транспортаuk_UA
dc.title.alternativeСontrol of competitiveness of building enterprises of railway transportuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 59

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borovik.pdf393.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.