Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/61
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМартинов, Ігор Ернстович-
dc.contributor.authorБугаєць, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorКлименко, Андрій Володимирович-
dc.contributor.authorMartynov, Igor-
dc.contributor.authorBugaets, Natalia-
dc.contributor.authorKlymenko, Andrii-
dc.date.accessioned2018-07-06T09:21:30Z-
dc.date.available2018-07-06T09:21:30Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationМартинов І. Е. Моделювання взаємодії колії та рухомого складу при дискретній підрейковій основі в зоні рейкових стиків / І. Е. Мартинов, Н. В. Бугаєць, А. В. Клименко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 174. - С.128-137.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/61-
dc.description.abstractUA: Розроблено математичну модель для оцінювання напруженого стану рейок у зоні рейкових стиків. За розрахункову схему залізничної колії прийнято балку на окремих дискретних пружно-дисипативних опорах з нелінійними характеристиками. Запропонована модель дає змогу визначити рівень вертикальних динамічних сил взаємодії рухомого складу і колії в зоні стиків унаслідок зміни жорсткості рейкової нитки в цій зоні.uk_UA
dc.description.abstractEN: A mathematical model is developed for estimating the stress state of rails in the zone of rail joints. As a design scheme of the railway track, a beam is adopted in the work on discrete elastically dissipative supports with nonlinear characteristics, which makes it possible to take into account the effect of changes in the flexural rigidity of the rails on the interaction of the rolling stock and the entire structure of the upper structure of the track. The proposed model makes it possible to determine the level of the vertical dynamic forces of interaction between the rolling stock and the path in the junction zone, due to a change in the flexural rigidity of the rail thread in this zone. The obtained results can be used for a reliable assessment of the possibility of introducing new railway track structures and new types of rolling stock.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectжорсткістьuk_UA
dc.subjectрейкаuk_UA
dc.subjectстикuk_UA
dc.subjectшпалаuk_UA
dc.subjectвзаємодіяuk_UA
dc.subjectrigidityuk_UA
dc.subjectrailuk_UA
dc.subjectjointuk_UA
dc.subjectsleepersuk_UA
dc.subjectinteractionuk_UA
dc.titleМоделювання взаємодії колії та рухомого складу при дискретній підрейковій основі в зоні рейкових стиківuk_UA
dc.title.alternativeSimulation of interaction of the way and mobile composition under a discrete sub-framework basis in the area of rail jobsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 174

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martynov.pdf202.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.