Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/62
Title: Оптимізація побудови графіка обігу швидкісних пасажирських поїздів у залізничних вузлах
Other Titles: Оптимизация построения графиков обращения скоростных пассажирских поездов в железнодорожных узлах
Optimization of construction of schedules of high-speed passenger trains is in railway units
Authors: Запара, Ярослав Вікторович
Майоров, Ігор Володимирович
Петрів, Ольга Василівна
Zapara, Yaroslav
Мaiorov, Ihor
Petriv, Olga
Keywords: оптимізація
обіг
пасажирські перевезення
швидкісні поїзди
залізничний вузол
оптимизация
оборот
пассажирские перевозки
скоростные поезда
железнодорожный узел
optimization
circulation
passenger transportation
high-speed trains
railway junction
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Запара, Я. В. Оптимізація побудови графіка обігу швидкісних пасажирських поїздів у залізничних вузлах [Текст] / Я. В. Запара, І. В. Майоров, О. В. Петрів // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2017. - Випуск 173. - С. 5-12.
Abstract: UA: Визначено оптимальний графік побудови обігу швидкісних поїздів у залізничних вузлах, що дає можливість вивільнення составів швидкісних поїздів для подальшого їх раціонального використання на інших полігонах залізниць для задоволення потреб пасажирів. Застосування запропонованої методики дозволяє також ефективно використовувати стюардів поїздів та зменшити потребу у колійному розвитку станцій залізничного вузла для обслуговування швидкісних поїздів. EN: The optimal compilation of speed trains in railway junctions schedule is determined. The schedule allows release of compositions of high-speed trains to further their rational use at other railroad tracks to meet the passenger’s needs. The application of the proposed methodology allows efficient use of train stewards, reducing the need for stations track development. Today on Ukrainian railways there is a need to increase the frequency of rotation of highspeed trains in the existing directions and to introduce their rotation in other directions. Achieving this goal will be possible after replenishment of the fleet of high-speed trains or the release of compositions by constructing an optimal schedule of speed trains in railway junctions. New approaches are required for the development of high-speed traffic in the conditions of high value both of the high-speed lines and the corresponding rolling stock, The further development of high-speed rail transport on the Ukrainian railways is possible by developing an optimal process for the operation of existing railways capacities.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/62
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zapara.pdf175.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.