Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/63
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗапара, Віктор Мефодійович-
dc.contributor.authorОленюк, Віта Олександрівна-
dc.contributor.authorТимошенко, Ірина Олександрівна-
dc.contributor.authorZapara, Victor-
dc.contributor.authorOlenyuk, Vita-
dc.contributor.authorTimoshenko, Irina-
dc.date.accessioned2018-07-06T10:44:27Z-
dc.date.available2018-07-06T10:44:27Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЗапара В. М. Технічні специфікації з інтероперабельності та їх упровадження у швидкісному русі на залізницях України / В. М. Запара, В. О. Оленюк, І. О. Тимошенко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 173. - С. 12-20.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/63-
dc.description.abstractUA: Доведено, що залізниці України в технічному і законодавчому відношенні готові до євроінтеграції в питаннях інтероперабельності, у тому числі у сфері швидкісного і високошвидкісного пасажирського руху. Пропонується для впровадження технічних специфікацій з інтероперабельності на залізницях України інтенсифікувати зусилля всіх причетних структур, що в перспективі дасть змогу залізничному транспорту України наблизитися до європейського рівня.uk_UA
dc.description.abstractEN: It is proved that cooperation in questions of interoperability with the EU countries has a certain interest for the railways of Ukraine, taking into account the possible financing from the EU funds. However, we should not skip the negative consequences of European integration, in part of transit potential. It is established that the railways of Ukraine are technically and legally better than other industries prepared for European integration. By the specifics of their activities, they are ready to cooperate with various transnational communities and are already an important link in the transport system of Europe and Asia. At the same time, it is necessary to take into account the experience in the EU countries in questions of interoperability, especially in the domain of highspeed passenger traffic. The moments that impede the development of Ukraine's transport potential while expanding cooperation with the European Union are considered. In this context, it is necessary to resolve the issues of technical re-equipment of existing border crossing railway points with the EU countries. The implementation of the requirements of the European Union to the railways of Ukraine is granted from 4 to 8 years and at the same time it is necessary to intensify the efforts of all involved structures, which in future will allow Ukraine's rail transport to approach the European level.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectтехнічна специфікаціяuk_UA
dc.subjectрегламентuk_UA
dc.subjectінтероперабельністьuk_UA
dc.subjectшвидкісний рухuk_UA
dc.subjectєвроінтеграціяuk_UA
dc.subjectімплементаціяuk_UA
dc.subjecttechnical specificationuk_UA
dc.subjectregulationuk_UA
dc.subjectinteroperabilityuk_UA
dc.subjecthigh-speed movementuk_UA
dc.subjecteurointegrationuk_UA
dc.subjectimplementationuk_UA
dc.titleТехнічні специфікації з інтероперабельності та їх упровадження у швидкісному русі на залізницях Україниuk_UA
dc.title.alternativeTechnical specifications on interoperability and their introduction in a speed motion on railways of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zapara.pdf229.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.