Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/67
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОгар, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorКужавський, Микола Сергійович-
dc.contributor.authorКузнецов, Євген Миколайович-
dc.contributor.authorНаумов, Максим Володимирович-
dc.contributor.authorOhar, Oleksandr-
dc.contributor.authorKuzhavsky, Mykola-
dc.contributor.authorKuznetsov, Yevgen-
dc.contributor.authorNaumov, Maksym-
dc.date.accessioned2018-07-09T09:38:07Z-
dc.date.available2018-07-09T09:38:07Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationОгар О. М. Визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у крупному залізничному вузлі / О. М. Огар, М. С. Кужавський, Є. М. Кузнецов, М. В. Наумов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 173. - С. 42-50.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/67-
dc.description.abstractUA: Проаналізовано наукові підходи щодо розрахунку та оптимізації параметрів високошвидкісних магістралей. Визначено координати станцій метрополітену, центрів бізнесу, населеності і пам’яток крупного мегаполісу, координати розрахункових точок його вулиць і проспектів з інтенсивним рухом транспорту та координати точок входу залізничних ліній у місто. Розраховано вагові коефіцієнти цільової функції. Визначено раціональне місце розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у залізничному вузлі.uk_UA
dc.description.abstractEN: The scientific approaches concerning calculation and optimization of high-speed lines parameters were analyzed. The analysis showed that the issue of rational location of passenger stations for the servicing of high-speed trains at large railway junctions were not sufficiently considered. The coordinates of subway stations, business centers, settlements and monuments of a large metropolis, coordinates of the settlement points of streets and avenues with intensive traffic and coordinates of points of entry of railway lines to the city are determined. The weighting coefficients of the target function were calculated. The results of calculating these coefficients indicate that the most significant parameter is the distance from the passenger station to the subway station. The rational location of the passenger station for servicing high-speed trains at the railway station was determined. The passenger railway station in this place can not be located. Therefore, two alternative variants of station placement on the site of the existing stations of railway junction nearest to the optimal location were proposed. In order to choose the best option, it is proposed to perform detailed technical and economic calculations.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectпасажирська станціяuk_UA
dc.subjectвисокошвидкісні магістраліuk_UA
dc.subjectпоїздuk_UA
dc.subjectвузолuk_UA
dc.subjectобслуговуванняuk_UA
dc.subjectрозміщенняuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectpassenger stationuk_UA
dc.subjecthigh-speed linesuk_UA
dc.subjecttrainuk_UA
dc.subjectjunctionuk_UA
dc.subjectserviceuk_UA
dc.subjectlocationuk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.titleВизначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у крупному залізничному вузліuk_UA
dc.title.alternativeDetermination of the rational location for a passenger station serving high-speed trains in a large railway junctionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ohar.pdf492.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.