Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/69
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорзилов, Іван Дмитрович-
dc.contributor.authorРавлюк, Микола Григорович-
dc.contributor.authorКнязьков, Микита Сергійович-
dc.contributor.authorBorzilov, Ivan-
dc.contributor.authorRavlyuk, Nikolai-
dc.contributor.authorKnyazkov, Nikita-
dc.date.accessioned2018-07-09T11:29:57Z-
dc.date.available2018-07-09T11:29:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationБорзилов І. Д. Методика визначення граничних значень параметрів технічного стану вузлів вагонів швидкісного руху / І. Д. Борзилов, М. Г. Равлюк, М. С. Князьков // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 173. - С. 56-62.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttps://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/69-
dc.description.abstractUA: Запропоновано методику визначення граничних значень структурних параметрів функціональних механічних вузлів вагонів швидкісного руху. Визначено, що використовуючи орієнтований граф, що відображає структуру вагона або його вузла в цілому, можна визначити лінійні або лінеаризовані залежності відхилень вихідних даних від відхилень їх вхідних параметрів. З практичної точки зору показані методи та засоби визначення граничних значень контрольованих параметрів вузлів вагонів швидкісного руху.uk_UA
dc.description.abstractEN: In the process of operation, the structural parameters of the parts change, which leads to a deterioration in the technical condition of the unit and the car as a whole. Changing the structural parameter of the car's detail is accompanied by deterioration of the technical condition of the unit and externally manifested in the occurrence of knocking, noise, vibration and other phenomena that do not yet lead to loss of the operability of the unit, but indicate its malfunction. Gradually accumulating, changes in structural parameters gradually reach such a quantitative boundary, at which a radical, sometimes spasmodic, qualitative change occurs. The limiting value of the structural parameter corresponds to either a complete loss of the operability of the node, that is, the inability to perform its functions, or to a decrease in performance when the further operation of the high-speed car becomes impossible for technical and economic reasons.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectвагонuk_UA
dc.subjectвузолuk_UA
dc.subjectдетальuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectструктурний параметрuk_UA
dc.subjectтехнічний станuk_UA
dc.subjectстатистичний методuk_UA
dc.subjectшвидкісний рухuk_UA
dc.subjectcaruk_UA
dc.subjectknotuk_UA
dc.subjectdetailuk_UA
dc.subjectpatternuk_UA
dc.subjectstructure parameteruk_UA
dc.subjectthe technical conditionuk_UA
dc.subjectPoplar probabilistic methoduk_UA
dc.subjectthe statistical methoduk_UA
dc.titleМетодика визначення граничних значень параметрів технічного стану вузлів вагонів швидкісного рухуuk_UA
dc.title.alternativeMethodology for determining border values of parameters of the technical condition of nodes of high speed wagonsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borzilov.pdf298.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.