Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/7318
Title: Розвиток наукових основ формування інтелектуалізованої системи ремонту локомотивів
Other Titles: Development of scientific formation fundamentals of the intellectualized locomotive repair system
Authors: Дацун, Юрій Миколайович
Datsun, Y.M.
Keywords: система ремонту
технічний рівень
локомотиворемонтне виробництво
ваговий коефіцієнт
стратегія ремонту
вузли локомотива
інтелектуалізована система
repair system
technical level
locomotive repair production
weight coefficient
repair strategy
locomotive units
intellectualized system
Issue Date: 2021
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Дацун Ю. М. Розвиток наукових основ формування інтелектуалізованої системи ремонту локомотивів : дис. ...д-ра техн. наук : 05.22.07 – рухомий склад залізниць та тяга поїздів ; 27-Транспорт / Юрій Миколайович Дацун ; наук. конс. Тартаковський Е. Д. ; Укр. держ. ун-т залізн. трансп. - Харків, 2021. - 358 с. - Бібліогр. : с. 291-322.
Abstract: UA: Дацун Ю.М. Розвиток наукових основ формування інтелектуалізованої системи ремонту локомотивів. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.07 – рухомий склад залізниць та тяга поїздів. – Український державний університет залізничного транспорту Міністерства освіти і науки України, Харків, 2021. Дисертаційне дослідження присвячене формуванню інтелектуалізованої системи ремонту локомотивів, що базується на принципах системного підходу та враховує фактичний технічний стан вузлів локомотивів і рівень ремонтних виробництв. В роботі проведено аналіз технічного стану локомотивів, загального рівня локомотиворемонтних підприємств залізниць, основних підходів до організації ремонту локомотивів. Запропоновано концепцію інтелектуалізованої системи ремонту локомотивів, що базується на OWL-онтології. Розроблено когнітивну модель функціонування виробничої системи ремонту локомотивів, що дозволило визначити кількісну оцінку взаємного впливу її складових. Розроблено метод формування індивідуальних стратегій ремонту вузлів локомотивів. Запропоновано комплексний показник технічного рівня ремонтного виробництва. Визначено кількісну оцінку ступеню впливу різних технологічних операцій на справність відремонтованих вузлів в експлуатації. Дослідження розробленої теоретико-ігрової моделі ремонту вузла локомотива показали, що завдання формування оптимальної технології ремонту не може бути вирішено в чистих стратегіях. Удосконалено метод формування віртуальних виробництв з ремонту локомотивів, що базується на принципі доповнення технологічних можливостей виробництв-агентів. Удосконалений метод оцінки технічного рівня локомотиворемонтного виробництва, що базується на структурі експертної системи. Розрахунки економічної доцільності від впровадження інтелектуалізованої системи ремонту локомотивів показали, що величина економії коштів залежить від технічного рівня ремонтного підприємства. EN: Datsun Y.M. Development of scientific formation fundamentals of the intellectualized locomotive repair system. - Qualification scientific research should be treated as a manuscript. Thesis for a Doctor Degree in Technical Sciences in Specialty 05.22.07 – railways rolling stock and trains traction. – Ukrainian State University of Railway Transport, Ministry of Education and Science of Ukraine, Kharkiv, 2021. The dissertation research is devoted to the formation of an intellectualized locomotive repair system based on the principles of a system approach, which takes into account the actual technical condition of locomotive units and the level of repair production. In the work the analysis of the technical condition of locomotives, the general level of locomotive repair enterprises of railways, the main approaches to organizing the repair of locomotives was carry out. The concept of an intellectualized locomotive repair system based on the OWL ontology is proposed. A cognitive model of the functioning of the production system of locomotive repair has been developed, which made it possible to determine a quantitative assessment of the mutual influence of its components. A method for the formation of individual strategies for the repair of locomotives units has been developed. A complex indicator of the technical level of repair production was proposed. A quantitative assessment of the degree of influence of various technological operations on the serviceability of the repaired units in operation has been determined. The study of the developed game-theoretic model of the repair of a locomotive unit showed that the problem of forming an optimal repair technology cannot be solved in pure strategies. The method for the formation of virtual enterprises for the repair of locomotives, based on the principle of complementing the technological capabilities of production agents, has been improved. The method for assessing the technical level of locomotive repair production, based on the developed structure of the expert system, has been improved. Calculations of the economic feasibility of introducing an intellectualized system for repairing locomotives showed that the amount of savings depends on the technical level of the repair enterprises.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/7318
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aref-datsun.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.