Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/787
Title: Необходимость развития философии образования в современных условиях
Other Titles: Необхідність розвитку филисофії освіти в сучасних умовах
A necessity of development of philosophy of education is for modern terms
Authors: Сухорукова, Татьяна Геннадиевна
Боровик, Юрий Тарасович
Сухорукова, Т. Г.
Боровик, Ю.Т.
Suhorukova, T. G.
Borovik, Y. T.
Keywords: философия образования
цель образования
задачи образования
направления развития философии образования
самообразование
педагогические теории
идеалы образования
кризис образования
образовательная парадигма
образовательные технологии
філософія освіти
мета освіти
завдання освіти
напрями розвитку філософії освіти
самоосвіта
педагогічні теорії
ідеали освіти
кризи освіти
освітна парадигма
освітні технології
philosophy of education
aim of edu cation
task of education
direction of development of philosophy of education
self - education
pedagogical theories
ideals of education
crisis of education
educational paradigm
educational technologies
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Сухорукова, Т. Г. Необходимость развития философии образования в современных условиях [Текст] / Т. Г. Сухорукова, Ю. Т. Боровик // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2016. - № 55. - С. 166-172.
Abstract: RU: В статье исследована история развития понятия «философия образования», обоснована необходимость формирования новой парадигмы образования в современных условиях, раскрыты цель и задачи философии образования с учето м современных реалий. Основными направлениями философии образования являются духовность, творчество, развитие и культура. В статье отмечается высокая роль самообразования, как основного фактора повышения качества знаний трудящихся. Несмотря на изначально ф илософский характер, рассматриваемая наука имеет тесную связь с практикой, поскольку оперирует такими понятиями, как образованный человек, идеал образованности, образовательные технологии. UA: У статті досліджена історія розвитку поняття "філософія освіти", обґрунтована необхідність формування нової парадигми освіти в сучасних умовах, розкриті мета і завдання філософії освіти з урахуванням сучасних реалій. Основними напрямами філософії освіти є духовність, творчість, розвиток і культура. У статті відзначається висока роль самоосвіти, як основного чинника підвищення якості знань працівників. Незважаючи на філософський характер, дана наука має тісний зв'язок з практикою, оскільки оперує такими поняттями, як освічена людина, ідеал вченості, освітні технології. EN: History of development of concept "Philosophy of education" is investigational in the article, the necessity of forming of new paradigm of education is reasonable for modern terms, an aim and tasks of philosophy of education are exposed taking into account modern realities. Basic directions of philosophy of education are spirituality, work, development, culture etc. The high role of self-education registers in the article, as a basic factor of upgrading of knowledge of worker. In spite of initially philosophical character, the examined science has close connection with practice, as operates such concepts, as a well-educated man, ideal of form, educational technologies.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/787
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 55

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suhorukova.pdf455.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.