Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/80
Title: Диспетчерське керування рухом при диференціації насиченості поїздів на дільниці
Other Titles: Dispatch control of the movement at the differentiation of the consumption of trains at the site
Authors: Малахова, Олена Анатоліївна
Уманець, Андрій Миколайович
Яблонський, Павло Миколайович
Malakhova, Olena
Umanets, Andriy
Yablonskyy, Pavlo
Keywords: диспетчер
поїзд
розклад
рух
керування
dispatcher
train
schedule
traffic
control
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Малахова О. А. Диспетчерське керування рухом при диференціації насиченості поїздів на дільниці / О. А. Малахова, А. М. Уманець, П. М. Яблонський // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 173. - С. 137-143.
Abstract: UA: У роботі показано, що основним завданням при управлінні рухом є забезпечення безпеки. Від правильного планування роботи дільниці залежить можливість безперебійного відправлення поїздів та задоволення вимог пасажирів. Ефективність використання залізничних ліній та управлінських рішень поїзного диспетчера багато в чому залежить від насичення їх поїздами. В роботі показано, що збільшення щільності потоку викликає різницю величин інтервалів між поїздами на вході та виході з дільниці.
EN: The paper shows that the main task in traffic management is security. The main dispatching management tool is the train schedule. From the correct planning of the site depends on the possibility of uninterrupted departure of trains and meeting the requirements of passengers. The efficiency of the use of railway lines and managerial decisions of the train controller largely depends on the saturation of their trains. To prevent oversaturation of sections by trains, that is, exceeding the maximum number of trains that can simultaneously be on the site, it is necessary to regulate the saturation of sections by trains. This task should be solved at the stages of shift-day and current planning of train work. It is also shown that an increase in the flux density causes a difference in the values of the intervals between the trains at the entrance and exit from the site. The minimum interval for driving on high-speed sections is calculated, which must correspond to the braking distance.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/80
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malakhova.pdf227.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.