Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8298
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФідровська, Наталія Миколаївна-
dc.contributor.authorСлепужніков, Євген Дмитрович-
dc.contributor.authorПономаренко, Роман Володимирович-
dc.contributor.authorКозодой, Дмитро Сергійович-
dc.contributor.authorFidrovska, Nataliia-
dc.contributor.authorSlepuzhnikov, Evgen-
dc.contributor.authorPonomarenko, Roman-
dc.contributor.authorKozodoi, Dmytro-
dc.date.accessioned2021-09-29T08:39:31Z-
dc.date.available2021-09-29T08:39:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationФідровська Н. М. Експериментальне дослідження динамічних зусиль при роботі механізму пересування вантажного візка мостового крана / Н. М. Фідровська, Є. Д. Слепужніков, Р. В. Пономаренко, Д. С. Козодой // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2021. - Вип. 195. - С. 60-69.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8298-
dc.description.abstractUA: У статті проведено визначення динамічних навантажень, що виникають у ходових колесах звичайної (штатної) та модернізованої конструкції під час пересування вантажного візка мостового крана. Модернізоване колесо має вставку, яка виготовлена з гумової суміші 7-7130. Також було визначено метод діагностування ходових коліс звичайної та модернізованої конструкції. Для реєстрації та аналізу сигналу обрано програму ZETLAB. Вона дає змогу відображати зареєстрований сигнал не тільки в режимі реального часу з подальшим масштабуванням, а й виконувати оцифрування сигналу з подальшою можливістю обробити отримані результати в різних стандартах. Отримані результати вказують на доцільність використання коліс модернізованої конструкції на вантажному візку мостового крана.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article deals with the determination of the dynamic loads arising in the running wheels of a conventional (standard) and modernized design during the movement of the cargo carriage of an overhead crane. The redesigned wheel has an insert made from 7-7130 rubber compound. Also, a method for diagnosing running wheels of conventional and modernized design was determined. The ZETLAB program was chosen as a program for signal registration and analysis. This program allows not only displaying the signal in real time with the possibility of scaling, but also allows you to digitize the signal with the possibility of further processing the results in various standards. Finding out the occurrence of a defect in wheels and rails is mainly carried out by two methods, when shock pulses appear and according to an increased background of vibration. In practice, there is a process of "dry" rolling friction, and this means that the method of shock pulses for diagnosing the condition of wheels and a rail track can be used only in some cases in the form of extreme wear of the friction pairs of a wheel and a rail. That is, the method of spectral analysis of fluctuations in the power of random vibration can be successfully applied to diagnose the state of the rail track and crane wheel. The diagnostic method based on the overall vibration level allows for an overall assessment of the technical condition. Such diagnostics makes it possible to identify defects only at the very last stage of development, when they lead or have already led to partial destruction of the rolling surface of the wheel and the surface of the rail, that is, to an increase in the overall level of vibration. The performance evaluation criteria are fully focused on the corresponding standard vibration levels for the investigated friction pair. A friction pair is considered to be defective, the vibration of which exceeds the general standard. When determining an increased overall level of vibration, maintenance personnel must make a decision to replace parts or a unit to prolong its operation. The results obtained indicate the advisability of using the wheels of the modernized design on the cargo carriage of an overhead crane.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectколесо ходовеuk_UA
dc.subjectвантажний візокuk_UA
dc.subjectмостовий кранuk_UA
dc.subjectгумова вставкаuk_UA
dc.subjectдинамічні навантаженняuk_UA
dc.subjectrunning wheeluk_UA
dc.subjecttruckuk_UA
dc.subjectoverhead craneuk_UA
dc.subjectrubber insertuk_UA
dc.subjectdynamic loadsuk_UA
dc.titleЕкспериментальне дослідження динамічних зусиль при роботі механізму пересування вантажного візка мостового кранаuk_UA
dc.title.alternativeExperimentalstudy of dynamic efforts during the operation of the mechanism of movement of the cargo trolleyof an overhead craneuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 195

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fidrovska.pdf517.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.