Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/83
Title: Визначення часу відправлення пасажирських поїздів з використанням теорії розкладів
Other Titles: Definition of time of passenger training with the use of theory of schedules
Authors: Сіконенко, Григорій Михайлович
Шарий, Олексій Леонідович
Sikonenko, Gryhoriy
Sharyi, Oleksiy
Keywords: перевезення
розклад
відправлення
поїзд
пасажир
transportation
schedule
departure
train
passenger
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Сіконенко Г. М. Визначення часу відправлення пасажирських поїздів з використанням теорії розкладів / Г. М. Сіконенко, О. Л. Шарий // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 173. - С. 148-154.
Abstract: UA: Розглянуто стратегічні напрямки розвитку перевезень пасажирів залізничним транспортом в Україні та країнах світу. Приділено увагу організації руху поїздів на високошвидкісних магістралях. Для підвищення ефективності функціонування українського залізничного транспорту запропоновано визначати час відправлення поїздів з використанням теорії розкладів, що допоможе врахувати попит пасажирів на перевезення, наявність рухомого складу та ниток графіка руху для задоволення попиту.
EN: In the article strategic directions of development of passenger transportation by rail in Ukraine and countries of the world are considered. Attention is paid to the organization of train traffic on high-speed highways. The purpose of the study is to improve passenger transportation by rail by rationalizing the departure time of passenger trains. To improve the efficiency of the Ukrainian railway transport, it is suggested to determine the time of departure of trains using the theory of timetables, which will help to take into account the demand of passengers for transportation, the availability of rolling stock and the thread of the traffic schedule to meet demand. A comparison of the transport of passengers to a distance of 200-500 km between rail and air transport was compared. It is shown that rail transportation has the advantage, since trains can stop at intermediate stations for landing - disembarking passengers. This fact does not greatly affect the route speed, but it allows you to attract additional customers.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/83
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sikonenko.pdf185 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.