Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8325
Title: Обґрунтування стратегії організації технічного обслуговування, поточного ремонту швидкісного рухомого складу в умовах України
Other Titles: Rationale of the strategy of organization of technical maintenance of ordinary repairing of high-speed rolling stock in the conditions of Ukraine
Authors: Крашенінін, Олександр Семенович
Яковлев, Сергій Сергійович
Шапатіна, Ольга Олександрівна
Krasheninin, Alexander Semenovich
Yakovlev, Sergey Sergeevich
Shapatina, Olha Oleksandrivna
Keywords: швидкісний рухомий склад
стратегія технічного обслуговування (ТО)
поточного ремонту (ПР)
high-speed rolling stock
maintenance strategy
regular maintenance strategy
costs
incomes
Issue Date: 2021
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Крашенінін О. С. Обґрунтування стратегії організації технічного обслуговування, поточного ремонту швидкісного рухомого складу в умовах України / О. С. Крашенінін, С. С. Яковлев, О. О. Шапатіна // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2021. - Т. 26. № 3. - С. 7-11.
Abstract: UA: Експлуатація закордонного швидкісного рухомого складу (ШРС), у тому числі електропоїздів, для організації швидкісних залізничних пасажирських перевезень потребує обґрунтування стратегії їх утримання. У статті розглядаються питання оцінки чинників, які впливають на обсяг витрат, пов’язаних з утриманням ШРС, техніко-економічної оцінки цих витрат для трьох можливих стратегій організації їх утримання. На основі такого підходу сформована графічна залежність добутків і витрат на організацію утримання цього РС з урахуванням запровадження відповідних стратегій.
EN: The Article considers the issues of estimating the factors affecting the amount of costs associated with the maintenance of HSRS, technical and economic evaluation of these costs for the three possible strategies for their maintenance management. Based on such approach, the graphic dependence of incomes and expenses to manage this RS maintenance has been formed taking into account introduction of the corresponding strategies. HRCS2 electric trains manufactured by Hyundai Rotem, the South Korean company, were purchased by Ukrzaliznytsia JSC in 2012 and have never undergone major repairs due to a lack of required capacities. And EJ 675 electric trains, by Škoda Holding (Škoda Transportation), the Czech manufacturer, delivered to Ukraine, have already been in operation on the railways of the Czech Republic, had a well-established system of maintenance support, regular and general maintenance taking into account the requirements for workload and average daily run time. In Ukraine conditions, these requirements for EJ 675 HSRS were not always met which forced to redeploy regions of operation and manage their maintenance in the deployment initial version.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8325
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:Т. 26 № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin.pdf147.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.