Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8412
Title: Моделювання оптимальної дислокації сервісних підприємств залізничного транспорту
Other Titles: Simulation of optimal dislocation of service enterprises of railway transport
Authors: Крашенінін, Олександр Семенович
Одєгов, Микола Миколайович
Лагєрєва, Олена Володимирівна
Задесенец, Володимир Іванович
Krasheninin, А.
Odiehov, М.
Lahierieva, O.
Zadesenets, V.
Keywords: тяговий рухомий склад
сервісне обслуговування
дислокація сервісних центрів
traction rolling stock
service
dislocation of service centers
Issue Date: 2021
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Крашенінін О. С. Моделювання оптимальної дислокації сервісних підприємств залізничного транспорту / О. С. Крашенінін, М. М. Одєгов, О. В. Лагєрєва, В. І. Задесенец // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2021. - Т. 26. № 2. - С. 15-22.
Abstract: UA: Традиційна планово-попереджувальна система ТО, ПР тягового рухомого складу (ТРС) у сучасних умовах потребує значних змін. Це пов’язано з необхідністю перебудови системи управління ТО, ПР ТРС в умовах поступового переходу на утримання ТРС за технічним станом і можливості виконання ТО та ПР не тільки в депо приписки ТРС. Відповідно до цього в статті розглянуто питання щодо моделювання і пошуку оптимальної дислокації центрів з організації аудиту і надання сервісних послуг на утримання ТРС. Показано, що пошук оптимальної дислокації сервісних центрів доцільно проводити за допомогою положень динамічного програмування. На основі прогнозної потужності сервісних центрів і необхідних витрат на їх організацію наведено процедуру реалізації моделювання оптимальної дислокації сервісних центрів з обслуговування і ремонту ТРС локомотивних депо.
EN: Rail transport traditionally provides mass transportation of goods and passengers in long-distance and suburban transportation. But in recent years, the technical condition of the locomotive fleet and infrastructure facilities for its maintenance has deteriorated significantly. Now there is a situation when the railways operate both domestic and foreign rolling stock. It is not yet time to carry out major repairs of foreign rolling stock, the situation with the provision of transportation is satisfied. At the same time, there is practically no prepared repair base in Ukraine for this rolling stock, especially since even for domestic rolling stock it is increasingly difficult to carry out full-fledged maintenance and repair. The traditional planning and warning system of MOT, PR of traction rolling stock (TRS) in modern conditions requires significant changes. This is due to the need to restructure the management system of maintenance, PR TRS in a gradual transition to the maintenance of TRS on the technical condition and the possibility of performing maintenance and PR not only in the depot of registration of TRS. Accordingly, the article considers the issues of modeling and finding the optimal location of the centers for the organization of audit and provision of services for the maintenance of TRS. It is shown that the search for the optimal location of service centers should be carried out using the provisions of dynamic programming. Based on the forecast capacity of service centers and the necessary costs for their organization, the procedure for implementing the modeling of the optimal location of service centers for maintenance and repair of TRS locomotive depots is given. According to the information on the potential efficiency of individual enterprises, provided that the maximum effect from the operation of all service enterprises in a certain region of the railways by the method of dynamic programming, the procedure for solving such a problem is shown.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8412
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:Т. 26 № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin.pdf182.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.