Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8549
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРоманович, Євген Валентинович-
dc.contributor.authorАфанасов, Георгій Михайлович-
dc.contributor.authorБабенко, Андрій Олександрович-
dc.contributor.authorМіланченко, Роман Валерійович-
dc.contributor.authorRomanovich, Evgeniy-
dc.contributor.authorAfanasov, Georgiy-
dc.contributor.authorBabenko, Andriy-
dc.contributor.authorМіlanchenko, Roman-
dc.date.accessioned2021-12-08T11:32:08Z-
dc.date.available2021-12-08T11:32:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationРоманович Є. В. Аналіз заходів боротьби з налипанням та намерзанням вологих насипних вантажів до поверхонь кузовів транспортних засобів / Є. В. Романович, Г. М. Афанасов, А. О. Бабенко, Р. В. Міланченко // Збірник наукових праць країнської державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 148(1). - С. 111-116.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8549-
dc.description.abstractUA: Згідно аналізу робіт видатних вчених визначили основні параметри фізичних основ прилипання вологих насипних вантажів до робочих поверхонь кузовів транспортних засобів та розглянули основні методи боротьби з цими явищами. Звідси випливає, що найбільш перспективним засобом боротьби є використання покриттів, які здатні знижати прилипання вологих насипних вантажів. Такі покриття слід шукати в галузі полімерних і гідрофобних лакофарбових покриттів, поверхневий натяг яких нижче, чим у води.uk_UA
dc.description.abstractEN: Vehicles, including open rolling stock of railways, during production, handling, transportation and storage of bulk cargo does not meet the design capacity, as the volume of processed goods especially in conditions of high humidity or frost, is significantly reduced. This is due to sticking or interpreted as freezing of bulk cargo in the vehicle body and as a consequence do not complete their unloading. According to the analysis of works of prominent scientists have identified the main parameters of the physical bases of adhesion of wet bulk cargo to the working surfaces of bodies of vehicles and reviewed the main methods of dealing with these phenomena. It follows that the most promising way to fight is to use coatings that are capable of sticking znyzhaty wet bulk cargoes. Such coatings are to be found in polymer and hydrophobic coatings, surface tension which is lower than that of water.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectнасипний вантажuk_UA
dc.subjectтранспортний засібuk_UA
dc.subjectнамерзанняuk_UA
dc.subjectналипанняuk_UA
dc.subjectповерхневий натягuk_UA
dc.subjectпокриттяuk_UA
dc.subjectгідрофобні покриттяuk_UA
dc.subjectполімериuk_UA
dc.subjectbulk cargo vehicle accretionuk_UA
dc.subjectadhesionuk_UA
dc.subjectsurface tensionuk_UA
dc.subjectcoatingsuk_UA
dc.subjecthydrophobic coatingsuk_UA
dc.subjectpolymersuk_UA
dc.titleАналіз заходів боротьби з налипанням та намерзанням вологих насипних вантажів до поверхонь кузовів транспортних засобівuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of measures to fight and frost buildup of moisture bulk cargoes to working surface vehiclesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 148. Т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romanovich.pdf408.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.