Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДаренський, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorВасильченко, Юрій Олександрович-
dc.contributor.authorНазаров, Євгеній Володимирович-
dc.contributor.authorDarenskiy, Oleksandr Mykolajovych-
dc.contributor.authorVasilchenko, Yuriy Oleksandrovich-
dc.contributor.authorNzarov, Evgeniy-
dc.date.accessioned2022-01-20T09:58:25Z-
dc.date.available2022-01-20T09:58:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationДаренський О. М. Аналіз роботи скріплення КПП-5 при вертикальних навантаженнях / О. М. Даренський, Ю. О. Васильченко, Є. В. Назаров // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 148(2). - С. 188-192.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8589-
dc.description.abstractUA: Розглядаються питання, що стосуються вертикальної жорсткості проміжного рейкового скріплення типу КПП-5 в процесі експлуатації. При дії на вузол скріплення вертикальної динамічної сили в цьому вузлі виникають такі сили як: сила опору прокладки стисненню і сила клемного натискання. Таким чином, вертикальна жорсткість скріплення КПП-5 визначається жорсткістю пружинних клем, жорсткістю підрейкових прокладок при стисканні при статичному і динамічному завантаженні.uk_UA
dc.description.abstractEN: Addresses issues related to the vertical stiffness of the intermediate rail fastening type КPP-5 during operation. Under the action of node bonding vertical dynamic force in this site there are such force as the force of resistance to compression gaskets and power terminal depression. Thus, the vertical stiffness of the bonding КPP-5 determined by the stiffness of the spring terminals, rail pads stiffness in compression under static and dynamic loading. Intermediate rail fasteners KPP-5 approved for use on the main railways of Ukraine since 2003. Regulations allow laying of jointless track on these binding sites with any traffic density in straight and curved sections with a radius of 350 m or more. Length raft jointless track can reach the length of the block-areas or race (extra-long raft). Given that the binding of KPP-5 has significant advantages over staple KB - small elements saving metal, no threaded connections using elastic terminals, we can assume that this design will be used in the industrial and transport in certain conditions.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectбезстикова коліяuk_UA
dc.subjectпроміжне скріплення КПП-5uk_UA
dc.subjectвертикальна жорсткістьuk_UA
dc.subjectпружинна клемаuk_UA
dc.subjectвертикальна динамічна силаuk_UA
dc.subjectwelded railway trackuk_UA
dc.subjectan intermediate bond КPP-5uk_UA
dc.subjectvertical stiffnessuk_UA
dc.subjectspring clamp terminauk_UA
dc.subjectthe vertical dynamic forceuk_UA
dc.titleАналіз роботи скріплення КПП-5 при вертикальних навантаженняхuk_UA
dc.title.alternativeBinding analysis work КРР-5 vertical loaduk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 148. Т. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Darenskiy.pdf384.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.