Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8592
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВоронін, Сергій Володимирович-
dc.contributor.authorКарпенко, Сергій Степанович-
dc.contributor.authorКоростельов, Євген Миколайович-
dc.contributor.authorVoronin, Sergey-
dc.contributor.authorKarpenko, Sergey-
dc.contributor.authorKorostelyov, Eugenie-
dc.date.accessioned2022-01-20T10:41:11Z-
dc.date.available2022-01-20T10:41:11Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВоронин С. В. Моделирование контакта «колесо-рельс» по боковой поверхности пути на машине трения / С. В. Воронин, С. С. Карпенко, Е. Н. Коростелёв // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 148(2). - С. 201-204.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8592-
dc.description.abstractRU: Рассмотрена задача контакта двух упругих тел, имеющих одинаковые характеристики упругости. Получены геометрические параметры моделей колеса и рельса, а также рассчитаны значения нагрузки модели колеса на модель рельса для испытаний на машине трения.uk_UA
dc.description.abstractUA: Розглянуто задачу контакту двох пружних тіл, які мають одинакові характеристики пружності. Отримано геометричні параметри моделей колеса та рейки, а також розраховані значення навантаження моделі колеса на модель рейки для випробування на машині тертя.-
dc.description.abstractEN: The problem of contact of two elastic bodies that have the same characteristics of elasticity. The recalculation was made of realparameters in laboratory, which in turn will provide the dimensions of the real models of wheel and rail. Derived geometric parameters of wheel and rail models, as well as the calculated load value model wheels on the rail model for car friction. The value of normal stress on roller has a real look and can serve as a proof that the studies will be maximally approximated to real conditions of loading of wheel and rail between the lateral surface of the rail and the surface of the wheel in a curvilinear section of subway.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectконтактuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectнормальная задачаuk_UA
dc.subjectрадиус кривизны поверхностиuk_UA
dc.subjectмашина тренияuk_UA
dc.subjectконтактuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectнормальна задачаuk_UA
dc.subjectрадіус кривизни поверхніuk_UA
dc.subjectмашина тертяuk_UA
dc.subjectcontactuk_UA
dc.subjecttaskuk_UA
dc.subjectstandard modeluk_UA
dc.subjectthe radius of curvature of the surface friction machineuk_UA
dc.titleМоделирование контакта «колесо-рельс» по боковой поверхности пути на машине тренияuk_UA
dc.title.alternativeМоделювання контакту «колесо-рейка» по боковій поверхні колії на машині тертяuk_UA
dc.title.alternativeSimulation of «wheel-rail» contact on the side of the road by car frictionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 148. Т. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronin.pdf463.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.