Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8593
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTartakovsky, Edward Davidovych-
dc.contributor.authorKrasheninin, Oleksandr Semenovych-
dc.contributor.authorMykhalkiv, Serhiy Vasylovych-
dc.contributor.authorKhodakivsky, Andriy Mykolayovych-
dc.contributor.authorBaklyak, Dmytro-
dc.contributor.authorТартаковський, Едуард Давидович-
dc.contributor.authorКрашенінін, Олександр Семенович-
dc.contributor.authorМихалків, Сергій Васильович-
dc.contributor.authorХодаківський, Андрій Миколайович-
dc.contributor.authorБакляк, Дмитро-
dc.date.accessioned2022-01-21T10:51:06Z-
dc.date.available2022-01-21T10:51:06Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationTartakovsky E. D. Development of built-in means to monitor technical condition of locomotive mechanical units / E. D. Tartakovsky, O. S. Krasheninin, S. V. Mykhalkiv, A. M. Khodakivsky, D. Baklyak // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 149. - С. 13-22.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8593-
dc.description.abstractEN: Taking into consideration the necessity of applying monitoring means to diagnose the actual technical condition of driving axle bearings to reduce the number of their failures, some new devices have been developed which take account of a sudden nature of failures of some bearings elements. These devises have been designed to detect and analyse certain bearing vibration characteristics during the motion of the locomotive. The built-in device for monitoring the vibration of the driving axle bearings is attached to the surface of the tractive motor bearing assembly by means of a pin. The pin is screwed in a pre-drilled hole and the part is attached to it. Attaching by means of pins is one of the ways that don't distort the operation characteristics, the resonance frequency and the dynamic range of vibroaccelerometers. To increase the trustworthiness of the results obtained, the monitoring signals are analyzed only in the mode of the locomotive stationary speed. Objective: develop built-in means to monitor vibration characteristics of driving axle bearings to increase the efficiency of planned preventive system of locomotive maintenance and repairs.uk_UA
dc.description.abstractUA: Беручи до уваги необхідність запровадження діагностичних засобів для визначення технічного стану моторно-якірних підшипників тягових електричних двигунів (ТЕД) та для зниження кількості відмов, були розроблені нові пристрої, що враховують випадкову природу виникнення пошкоджень деяких елементів підшипників кочення. Дані пристрої розроблялися саме для реєстрації та аналізу вібраційних характеристик підшипників під час руху локомотива. Для підвищення достовірності отриманих результатів слід аналізувати сигнали в режимі стаціонарної швидкості локомотива. Мета: розробити вбудовані засоби для реєстрації вібраційних характеристик підшипників ТЕД для підвищення ефективності системи потокового ремонту та технічного обслуговування.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectbearinguk_UA
dc.subjectdiagnosisuk_UA
dc.subjectfailureuk_UA
dc.subjectlocomotiveuk_UA
dc.subjectoperationuk_UA
dc.subjectvibrationuk_UA
dc.subjectпідшипникuk_UA
dc.subjectдіагностикаuk_UA
dc.subjectвідмоваuk_UA
dc.subjectлокомотивuk_UA
dc.subjectобслуговуванняuk_UA
dc.subjectвібраціяuk_UA
dc.titleDevelopment of built-in means to monitor technical condition of locomotive mechanical unitsuk_UA
dc.title.alternativeСтворення вбудованих систем контролю технічного стану механічних вузлів локомотивівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 149

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tartakovsky.pdf489.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.