Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8615
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМеркулов, Віктор Сергійович-
dc.contributor.authorБізюк, Ірина Григорівна-
dc.contributor.authorMerkulov, Viktor Sergeyevich-
dc.contributor.authorBiziuk, Iryna Grygoriyevna-
dc.date.accessioned2022-02-08T07:25:09Z-
dc.date.available2022-02-08T07:25:09Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationМеркулов В. С. Структура моделі автоматизованої системи оперативного планування вантажно-розвантажувальних робіт в регіоні дороги / В. С. Меркулов, І. Г. Бізюк // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 149. - С. 9-12.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8615-
dc.description.abstractUA: Стаття присвячена одному з аспектів, спрямованому на забезпечення транспортної мережі дороги навантажувальними ресурсами. Розглядається функціональна структура автоматизованої системи оперативного планування вантажно-розвантажувальних робіт - склад та призначення підсистем. Доведена необхідність автоматизації процесу оперативного планування вантаженнярозвантаження та розробки відповідного математичного апарату. Запропонований новий підхід, що зводить роль технолога до незначних корегувань плану з метою урахування неформальних обмежень.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article is dedicated to one of the aspects, aimed at providing of a transport network of road with loadings resources. The functional structure of the automated system of operative planning of loading-unloading works is being considered - structure and functions of the subsystems. Necessity of automation of process of operational planning of loading-unloading process and development of the appropriate mathematical apparatus is proven. A new approach is offered which reduces the role of the product engineer to insignificant updates of the plan for the account of informal limitations. System includes two independent subsystems: formation of technical norms and formation of list of members of the staff. Its data base containing interconnected data is considered which are accumulated, supported and processed with the aid of specialized functional program modules: adjusting and re-registration, initial formation of data, granting of service management, calculations, updating, selective choice, formation of master and elective reference information, formation and handing of accounted documents. The effect from use of given system is obtained at the expense of reduction of standing cars and locomotives at the stations, reduction of finding of trains at the sections during adjusting movement, substantial improvement of the quality of the plan of loading-unloading process, decrease of expenditures of manual operations, cost reduction of information processing.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectуправління перевезеннямиuk_UA
dc.subjectоперативне плануванняuk_UA
dc.subjectвантаження-розвантаженняuk_UA
dc.subjectбаза данихuk_UA
dc.subjectтехнічні нормиuk_UA
dc.subjectштатний розкладuk_UA
dc.subjecttransportation managementuk_UA
dc.subjectoperative planninguk_UA
dc.subjectloading-unloadinguk_UA
dc.subjectdatabaseuk_UA
dc.subjecttechnical standardsuk_UA
dc.subjectstaffing scheduleuk_UA
dc.titleСтруктура моделі автоматизованої системи оперативного планування вантажно-розвантажувальних робіт в регіоні дорогиuk_UA
dc.title.alternativeStructure model of the automated system of operativel planning of loading-unloading works in the region of the roaduk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 149

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Merkulov.pdf437.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.