Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/87
Title: Удосконалення технології обробки пасажирських поїздів в умовах функціонування швидкісного руху
Other Titles: Improving the technology of processing passenger trains in the conditions of functioning of speed movement
Authors: Головко, Тетяна Владиславна
Шут, Сергій Олександрович
Golovko, Tatiana Vladislavovna
Shoot, Sergii Aleksandrovich
Keywords: рух
пасажиропотік
перевезення
раціоналізація
Highways
passenger
transport
rationalization
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Головко Т. В. Удосконалення технології обробки пасажирських поїздів в умовах функціонування швидкісного руху / Т. В. Головко, С. А. Шут // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Випуск 173. - С. 183-189.
Abstract: UA: У статті порушено питання щодо удосконалення технології обробки пасажирських поїздів в умовах функціонування швидкісного руху. Проаналізовано норми часу на технічну підготовку пасажирських составів у рейс. Формалізовано технологію роботи пасажирської технічної станції на основі побудови математичної моделі. Запропоновано варіанти раціоналізації часу прямування пасажирських поїздів завдяки скороченню загальних витрат через об’єднання суміжних операцій.
EN: Reducing the time of passengers' stay in the road and the possibility of regulating the time of departure and arrival of the train decides the introduction of high-speed passenger traffic on the railways of Ukraine. This leads to changes in the organization of passenger transportation, justifies the need to determine the optimal areas for passenger train trains, and the main factors that affect their size. The article deals with the issues of improving the processing technology of passenger trains in the conditions of the operation of high-speed traffic. The time rules for technical preparation of passenger compositions in the flight are analyzed. The offered variants of rationalization of the time of passenger trains passing by reducing the total expenses due to the combination of related operations. Based on the calculations, it was determined that the increase of the economic effect from the introduction of an interactive computer system for decision support at the passenger technical station during the estimated period, taking into account the reduction to the first year, is UAH 31,006, and the time saving will be 434,6 train-hours per year.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/87
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 173

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Golovko.pdf297.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.