Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8735
Title: Стратегічне управління якістю транспортних послуг залізниць
Other Titles: Strategic management of transport services quality railways
Authors: Федорко, Іван Петрович
Fedorko, I. P.
Keywords: транспортна послуга
якість
стратегічне управління
стратегічні напрямки
залізничний транспорт
transport service
quality
strategic management
strategic direction
railway transport.
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Федорко, І. П. Стратегічне управління якістю транспортних послуг залізниць / І. П. Федорко // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2014. - № 45. - С. 212-216.
Abstract: UA: Доведено, що існуючий рівень якості транспортних послуг залізниць не відповідає загальним тенденціям розвитку галузі. Встановлено необхідність впровадження в практику діяльності українських залізниць засад стратегічного управління якістю транспортних послуг, заснованих на широкому використанні принципів логістики, як стратегічного елементу забезпечення організації ефективної системи обслуговування споживачів. Сформульовано основні стратегічні напрямки розвитку залізниць, що складають основу для покращення рівня якості транспортних послуг. EN: It is proved that the existing level of quality of transport services, Railways does not correspond to the General development trends of the industry. The necessity of introduction in practice of activity of Ukrainian Railways basics of strategic quality management of transport services, based on the wide use of the principles of logistics as a strategic element in ensuring the organization of the effective system of customer service. It is established, that today the State administration of railway transport of Ukraine conducts active policy in the sphere of implementation of the logistics management methods in the organization of process of transport services due to the activity of the Ukrainian transport-logistics centre. Analyzed the problems in the activity of the center and found that the range of services and level of service quality is largely did not comply with requirements of provision of transport services as flexibility, accuracy and reliability of delivery. The basic strategic directions of the railways, which will form the basis for the improvement of the quality of transport services.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8735
ISSN: 2075 - 4892
Appears in Collections:№ 45

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fedorko.pdf410.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.