Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8839
Title: Урахування соціальної складової ефективності технікоорганізаційних заходів приміських залізничних перевезень
Other Titles: Учет социальной составляющей эффективности техникоорганизационных мероприятий пригородных железнодорожных перевозок
Consideration of social component efficiency of tесніkоorganizational measures of suburban transportations of railway transport
Authors: Зоріна, Олена Іванівна
Калабухіна, Марина Юріївна
Зорина, Е. И.
Калабухина, М. Ю.
Zorina, E. I.
Kalabuhina, M. Yu.
Keywords: малодіяльні ділянки залізниць
залізниця
залізничний транспорт
економічний ефект
соціальний ефект
малодеятельные участки железных дорог
железная дорога
железная дорога
экономический эффект
социальный эффект
malodeyatelnie areas of railways
railway
railway transport
economic effect
social effect
Issue Date: 2013
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Зоріна, О. І. Урахування соціальної складової ефективності технікоорганізаційних заходів приміських залізничних перевезень [Текст] / О. І. Зоріна, М. Ю. Калабухіна // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2013. – № 43. – С. 37-41.
Abstract: UA: У статті розглядаються питання забезпечення стійкого соціально-економічного розвитку залізничного транспорту України, зокрема, методичний підхід до визначення соціального ефекту від збереження приміського руху на малодіяльних ділянках. RU: В статье рассматриваются вопросы обеспечения устойчивого социально-экономического развития железнодорожного транспорта Украины, в частности, впервые приведен методический подход к определению социального эффекта от сохранения пригородного движения на малодеятельных участках. EN: In the article the questions of providing of steady socio-economic development of railway transport of Ukraine are considered in particular, methodical approach to determination of social effect from saving of passenger motion of malodeyatelnih areas. Assuming, that a social effect from saving of malodeyatelnih areas appears due to saving of workplaces and tax receipts in a budget, we will define trudozatrati that their cost for providing of suburban motion on these areas. In computations we will be limited only by a locomotive constituent as most ponderable in the prime price of railway transportations. For computation of trudozatrat and their cost we will take advantage of basic positions of determination of measuring devices of operating work, that are related to work of locomotive brigades, train staffs and brigades from permanent repair of hauling mobile composition which is involved in suburban transportations of malodeyatelnih areas. Thus, methodical approach, which is offered, allowed in a number to estimate a social effect from saving of activity of malodeyatelnih lines and can be applied at the decided problems of their subsequent exploitation.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8839
ISSN: № 2075 - 4892
Appears in Collections:№ 43

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zorina.pdf418.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.