Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/901
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрашенінін, Олександр Семенович-
dc.contributor.authorКлименко, Олександр Вікторович-
dc.contributor.authorШапатіна, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorЯковлєв, Сергій Сергійович-
dc.contributor.authorKrasheninin, Oleksandr Semenovych-
dc.contributor.authorKlymenko, Oleksandr Viktorovych-
dc.contributor.authorShapatina, Olha Oleksandrivna-
dc.contributor.authorYakovlev, Serhiy Serheevych-
dc.date.accessioned2019-02-28T07:44:50Z-
dc.date.available2019-02-28T07:44:50Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКрашенінін О. С. Обґрунтування маневреності ремонтного господарства локомотивного депо / О. С. Крашенінін, О. В. Клименко, О. О. Шапатіна, С. С. Яковлєв // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Випуск 181. - С. 15-23.-
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/901-
dc.description.abstractUA: За кордоном провідні фірми з виробництва рухомого складу вважають доцільним приділяти велику увагу сектору із забезпечення експлуатаційного рухомого складу комплектуючими вузлами й агрегатами і навіть виконання функцій з їхнього ремонту на власному виробництві. Також у деяких країнах, де використовується швидкісний рухомий склад, локомотивні депо забезпечують організацію ремонту не тільки для приписного парку локомотивів, а й за потреби для локомотивів з інших депо. Тому з’являється завдання забезпечення маневреності виробництва, коли підприємство ціною додаткових витрат здійснює заходи, які дозволяють адаптуватися до найрізноманітніших обставин експлуатації тягового рухомого складу (ТРС). За таких умов функція витрат може зростати, але можна очікувати на її зменшення у певних ситуаціях, що можуть виникнути в майбутньому.uk_UA
dc.description.abstractEN: Abroad, leading companies in the production of rolling stock consider it expedient to pay more and more attention to the sector on providing operational rolling stock with components and assemblies, as well as to perform the functions of repairing them in-house. In addition, in some countries, especially where high-speed rolling stock is used, locomotive depots provide repair services not only for the assigned locomotive fleet, but also, if necessary, for locomotives from other depots. This raises the problem of ensuring the maneuverability of production, when the company, at the cost of additional expenses, carries out measures that allow it to adapt to various circumstances of the operation of the TRS. In such circumstances, the cost function may increase, but it can be expected to decrease in some situations that may arise in the future. A common and simple mean of maneuverability for any production is the presence of a number of reserves, allowing to adapt to such situations of a random nature, such as an unexpected increase in demand, temporary supply disturbances, short-term difficulties in acquiring stocks. Another form of ensuring the maneuverability of an enterprise is associated with the creation of unspecialized multipurpose equipment adapted to maintain various types and volumes of work, depending on the possibilities of delivery or the existing market prices. The maneuverability of production is also achieved as a result of the creation of universal equipment that allows readjustment. In other cases, the adjustment may involve the possibility, for example, to carry out on-site internal reconstruction of any production unit when the structure of the enterprise has changed. Modern maintenance facilities for repairing locomotives in Ukraine have been planning their work for many years, focusing on stable operating and management conditions without significant technological and infrastructural changes. Changes that accompany the current state of the repair infrastructure require the determination of new approaches in organizing the work of all parts of this component of locomotive maintenance. Based on this, the task has a significant practical value, scientific value and relevance.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectлокомотивuk_UA
dc.subjectремонтне обладнанняuk_UA
dc.subjectремонтuk_UA
dc.subjectремонтне господарствоuk_UA
dc.subjectстратегія обслуговуванняuk_UA
dc.subjectlocomotiveuk_UA
dc.subjectrepair equipmentuk_UA
dc.subjectrepairuk_UA
dc.subjectmaintenance serviseuk_UA
dc.subjectservice strategyuk_UA
dc.titleОбґрунтування маневреності ремонтного господарства локомотивного депоuk_UA
dc.title.alternativeJustification of the maintenance service maneuverability of the locomotive depotuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 181

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krasheninin.pdf299.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.