Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСупрун, Олександр Данилович-
dc.contributor.authorСемененко, Олександр Іванович-
dc.contributor.authorСемененко, Юрій Олександрович-
dc.contributor.authorКузьмін, Станіслав Сергійович-
dc.contributor.authorДомарацький, Вадим Ростиславович-
dc.contributor.authorSuprun, Oleksandr Danylovych-
dc.contributor.authorSemenenko, Oleksandr Ivanovyvch-
dc.contributor.authorSemenenko, Yurii Oleksandrovivch-
dc.contributor.authorKuzmin, Stanislav Sergiyovych-
dc.contributor.authorDomaratskyi, Vadym Rostyslavovych-
dc.date.accessioned2019-02-28T08:41:22Z-
dc.date.available2019-02-28T08:41:22Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСупрун, О. Д. Шляхи оптимізації періодичності технічного обслуговування обладнання систем електричної тяги / О. Д. Супрун, О. І. Семененко, Ю. О. Семененко, С. С. Кузьмін, В. Р. Домарацький // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Вип. 181. - С. 24-42.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/902-
dc.description.abstractUA: У статті показано, що оптимальна періодичність проведення технічного обслуговування систем електричної тяги визначається її надійністю (наробітком на відмову ), а також середнім часом, що затрачується на виконання одного технічного обслуговування (ТО) . Отримано математичні співвідношення для вибору періодичності ТО з умови максимальної імовірності виявлення несправності. Розроблено алгоритм послідовності проведення розрахунку оптимальних термінів проведення ТО. Отримано математичний опис оптимального значення періоду між обслуговуваннями з умови мінімального значення коефіцієнта непрацездатного стану. Запропоновано методику вибору періодичності технічного обслуговування з умови мінімального коефіцієнта непрацездатного стану обладнання.uk_UA
dc.description.abstractEN: In the article it is shown that the optimal frequency of maintenance of systems of electric traction is determined by its reliability, as well as the average time spent on the performance of one maintenance (M). More reliable equipment should be serviced less frequently. In addition, the more time is spent on one service, one can deeply control the equipment and prevent more failures, and hence the maintenance period increases. Determination of the frequency of maintenance on the basis of the results of periodic control of the parameters of equipment and its elements allows you to determine the most expedient term of maintenance, as well as the elements used. A feature of standard methods for determining the frequency of maintenance is that they require the availability of certain statistical data on the operation of elements of equipment or equipment in general. This circumstance greatly complicates and increases the error of calculations, which is not unimportant factor in determining the methods of periodicity of maintenance. They also do not allow to judge the feasibility of carrying out maintenance on this particular equipment of electric traction systems. Unlike these methods, determining the frequency of maintenance based on the results of periodic monitoring of equipment parameters and its elements allows you to determine the most appropriate period of maintenance, as well as elements whose preventive replacement is most appropriate. Mathematical relations are obtained for the choice of periodicity of maintenance from the condition of maximum probability of detection of a malfunction. The algorithm of the sequence of the calculation of the optimal terms of the maintenance is developed. The mathematical description of the optimal value of the period between maintenance with the condition of the minimum value of the non-working condition factor is obtained. The method of the choice of periodicity of technical maintenance is offered from the condition of the minimum factor of the non-operating condition of the equipment.-
dc.publisherУкраїнський державний університет залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectелектропостачанняuk_UA
dc.subjectнаробіток на відмовуuk_UA
dc.subjectкоефіцієнт непрацездатного стануuk_UA
dc.subjectнадійність обладнанняuk_UA
dc.subjectpower supplyuk_UA
dc.subjectwork time for failureuk_UA
dc.subjectcoefficient of inoperative conditionuk_UA
dc.subjectreliability of equipmentuk_UA
dc.titleШляхи оптимізації періодичності технічного обслуговування обладнання систем електричної тягиuk_UA
dc.title.alternativeWays of optimizing the periodicity of technical service of equipment of electric drive systemsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 181

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suprun.pdf643.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.