Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9436
Назва: Антикризове управління пасажирським комплексом залізничного транспорту
Інші назви: Crisis management of the railway passenger service system
Автори: Дикань, Олена Володимирівна
Глушенко, Тетяна Миколаївна
Гараєв, Мікаіл Вагіф огли
Dykan, O. V.
Hlushenko, T. M.
Haraiev, M. V.
Ключові слова: антикризове управління
залізничний транспорт
пасажирський комплекс
концептуальна модель
механізм антикризового управління
crisis management
railway transport
railway passenger service system
conceptual model
crisis management mechanism
Дата публікації: 2021
Видавництво: Український державний університет залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Дикань, О. В. Антикризове управління пасажирським комплексом залізничного транспорту / О. В. Дикань, Т. М. Глушенко, М. В. Гараєв // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2020/2021. – № 72-73. – С.121-127.
Короткий огляд (реферат): UA: У статті досліджено сутність антикризового управління. Охарактеризовано поняття «антикризове управління» на основі використання системного підходу. Запропоновано основні напрямки антикризових змін. Ідентифіковано основні заходи з реалізації запропонованих напрямів. Зазначено можливі очікування та наслідки реалізації схеми антикризового управління. Деталізовано деякі прийоми концептуальної моделі. Визначено актуальність основних концептуальних положень, що забезпечують систему антикризового управління. EN: The railway industry as a production-economic and social system is one of the essential strategic components of the Ukrainian economy. However, it experiences more difficulties adapting to the requirements of the XXI century (i.e., quick decision-making, timeliness, the relevance of anti-crisis policy, strategy and future orientation). At the same time, the accelerated dynamics of changes in the external environment, the use of the crisis as a key growth driver, and close integration with the state economy indicate the imperfection of the existing models, methods and provisions of the strategic management aiming at sustainable development of the transport company. To comply with current trends and address the challenges of the ongoing crisis, a number of measures is required: diversify the range of companies’ activities; develop management methods based on the contemporary context and global guidelines; ensure strategic sustainability, management of change (MOC), and effective anti-crisis measures. The aforementioned measures determine the relevance of the chosen topic. The article clarifies the essence of crisis management based on the use of a system approach, which refers to a holistic, complex and internally differentiated set of elements that effectively ensure the implementation of legal, organizational, methodological, and informational functions aimed at creating the most favorable conditions for the financial recovery of the industry. Strategic directions of the anti-crisis changes of railway passenger service system are suggested. The practical significance of the study lies in the development of a generalized conceptual scheme of crisis management based on selected strategic areas of crisis change, which aim at increasing the efficiency and improving the quality of the railway passenger service system based on the methods and principles of behavioral economics.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9436
ISSN: 2075 - 4892
Розташовується у зібраннях:№ 72-73

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Dykan.pdf226.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.