Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9475
Title: Науково-методичний підхід до розподілу експлуатаційних витрат на утримання підприємств залізничного транспорту за умови збитковості
Other Titles: Scientific and methodological approach to distribution of operating expenses for the maintenance of railway transport enterprises under the condition of loss
Authors: Калабухін, Юрій Євгенович
Зоріна, Олена Іванівна
Каменева, Наталія Миколаївна
Kalabukhin, Y. E.
Zorina, O.І.
Kameneva, N.N.
Keywords: регіональна філія
вантажна станція
малодіяльні вантажні станції
фактичні експлуатаційні витрати
regional branch
freight station
freight station of small activity
actual operating costs
Issue Date: 2022
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Калабухін, Ю.Є. Науково-методичний підхід до розподілу експлуатаційних витрат на утримання підприємств залізничного транспорту за умови збитковості / Ю. Є. Калабухін, О. І. Зоріна, Н. М. Каменева // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2021/2022. – № 76-77. – С. 33-45.
Abstract: UA: Однією з важливіших складових визначення ефективності залізничних станцій, у тому числі і малодіяльних, є рівень експлуатаційних витрат для здійснення виробничо-господарської діяльності. Сучасні особливості обліку експлуатаційних витрат вантажних станцій ускладнюють достовірність оцінювання ефективності роботи кожної з них. В статті запропоновано науково-методичний підхід до розподілу фактичних експлуатаційних витрат на утримання вантажних станцій регіональної філії. Даний підхід дозволяє розподілити фактичні експлуатаційні витрати відповідних господарств регіональної філії на утримання підпорядкованих вантажних станцій для вирішення проблеми визначення ефективності їх виробничогосподарської діяльності.
EN: The leading role in the transportation process is occupied by railway freight stations. They perform passenger and cargo operations, formation and disbandment of trains, provide acceptance, dispatch and passage of trains, as well as acceptance and delivery of goods. At the stations, the rolling stock is being re-mounted. The decrease in the volume of operational cargo turnover in freight traffic, loading, sending and unloading determines the problem of areas of small activity and stations. This problem is considered as a priority. Improving the efficiency of the functioning of the railway industry depends on its solution. An important component of determining the efficiency of railway stations, including small activities, is the level of actual operating costs for the implementation of production and economic activities. Currently, for freight stations, accounting for operating costs is carried out only for the element of wages and depreciation. Accounting for other elements is maintained by the relevant service in general for all freight stations.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9475
ISSN: 2075-4892 (print); 2413-4892 (online)
Appears in Collections:№ 76-77

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalabukhin.pdf752.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.