Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/956
Title: О ценностном измерении экономики Украины и доминантах развития экономического образования
Other Titles: Щодо ціннісного виміру економіки України та доминант розвитку економічної освіти
Of the value of the dimension of Ukraine's economy and the dominant development economic education
Authors: Компаниец, Виктория Витальевна
Компанієць, В. В.
Kompaniets, V. V.
Keywords: ценности
общество
экономика
экономическая наука
нравственность
восточнославянская экономическая мысль
экономическое образование
цінності
суспільство
економіка
економічна наука
моральність
східнослов'янська економічна думка
економічна освіта
value
society
economics
economic sciencе
morality
East Slavic economic thought
economic education
Issue Date: 2015
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Компаниец, В. В. О ценностном измерении экономики Украины и доминантах развития экономического образования / В. В. Компаниец // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2015. - № 49. - С. 235-239.
Abstract: RU: В статье дана характеристика ценностного портрета современного украинского общества во взаимосвязи с господствующей денежной идеологией, сделан вывод о несовместимости ценностных изменений и направленности экономического образования с построением здорового общества и экономики, раскрыты доминанты развития экономического образования, реализация которых позволит выстроить здоровое общество и экономику. UA: У статті дано характеристику ціннісного портрета сучасного українського суспільства у взаємозв'язку з панівною грошовою ідеологією, зроблено висновок щодо несумісності ціннісних змін і спрямованості економічної освіти з побудовою здорового суспільства та економіки, розкрито домінанти розвитку економічної освіти, реалізація яких дозволить побудувати здорове суспільство та економіку. EN: In the article the characteristic value of the portrait of the modern Ukrainian society. The conclusion is that the values that should be the backbone of the economy - morality, creativity, creativity, work, responsibility, education, are not dominant, and replaced on the opposite. This is incompatible with building a healthy society and economy. But the change of situation is possible because the current value of the portrait, nature of economic relations, is not satisfied by most of society. For this proposed change approach to economic education, so that the main qualities of future specialists were morality and professionalism. The development of economic education must correspond to the socio-cultural principle.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/956
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 49

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kompaniets.pdf413.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.