Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/977
Title: Адаптивный подход к регулированию соотношения «эффект/ затраты» у потребителей и предприятий, изготавливающих энергосберегающую технику для железных дорог
Other Titles: Адаптивний підхід до регулювання співвідношення ефект/ витрати» у споживачів і підприємств, які виготовляють енергозберігаючу техніку для залізниць
The adaptive approach for regulating relations of «effect/expenditures» of consumers and manufacturers of the energy-savining eguipment for railways
Authors: Печеник, А. Н.
Букреева, О. С.
Беловол, А. В.
Тернюк, Н. Э.
Печеник, О. М.
Букрєєва, О. С.
Біловол, Г. В.
Тернюк, М. Е.
Pechenyk, A. N.
Bukreeva, O. S.
Bіlovol, Н. V.
Ternyuk, N. E.
Keywords: адаптивный подход
соотношение «эффект/ затраты»
потребители
производители
энергосберегающие инновации
железная дорога
адаптивний підхід
регулювання
співвідношення «ефективність/витрати»
споживачі
виробники
енергозберігаючі інновації
залізниця
adaptive approach
relation of “effect/expenditure"
costumers
innovations
manufacturers
energy-saving eguipment
railways
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Печеник, А. Н. Адаптивный подход к регулированию соотношения «эффект/ затраты» у потребителей и предприятий, изготавливающих энергосберегающую технику для железных дорог [Текст] / А. Н. Печеник, О. С. Букреева, А. В. Беловол, Н. Э. Тернюк // Вісник економіки транспорту i промисловості. - 2015. - № 50. - С. 259-266.
Abstract: RU: Рассмотрены особенности применения адаптивного подхода для повышения социальноэкономической эффективности энергосберегающей инновационной техники для железных дорог. Разработаны экономико-математические зависимости для учета влияния изменяющихся соотношений «эффект/затраты» у производителей и потребителей инноваций. Определена необходимость применения макроэкономического воздействия, стимулирующего создание полифункциональных инноваций, обновление номенклатуры продукции и технологии производства для целевого управления этим соотношением, а также направленного подбора инноваций для обеспечения предельно высоких его значений. UA: Розглянуті особливості застосування адаптивного підходу для підвищення соціально-економічної ефективності енергозберігаючої інноваційної техніки для залізниць. Розроблені економіко-математичні залежності для врахування впливу співвідношень «ефект/витрати», що змінюються у виробників і споживачів інновацій. Установлена необхідність застосування макроекономічного впливу для стимуляції створення поліфункціональних інновацій, оновлення номенклатури продукції та технології виробництва для цільового управління цим співвідношенням, а також спрямованого підбору інновацій для забезпечення гранично високих його значень. EN: The distinctive features of the adaptive approach application in order to increase energy-saving innovative eguipment for railways social and economic effectiveness are considered. The economical and mathematical relations for the purpose of to take into account the influence of the constantly changing expenditures of the manufacturers and the achived effectiveness of the innovation consumers were developed. Basing on this model in the current paper was explored the impact of the expenditures for the energy-saving innovations producing and organization by manufacturing enterprises which are producing the engineering products on the total product effectiveness. It was demonstrated that the total energy-saving usefulness may be significantly increased by augmenting the consumers rating and the degree of impact of innovation on the effectiveness of the consumer activity and the manufacturer investments immensity. The article indicates the necessity of utilizing macroeconomical methods and state regulation which would initiate the creating of the high-quality innovations, updating the production and manufacturing technology nomenclature with the aim of targeted management of the total amount of the factor of “effect/expenditures”, and also for intent selection of the new kinds and types of the innovations to ensure ceiling amounts of this factor. The adaptive algorithm for governing of the above mentioned factor was proposed.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/977
ISSN: 2075-4892
Appears in Collections:№ 50

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pechenyk.pdf755.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.