Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9936
Title: Метод идентификации параметров инерционных объектов
Other Titles: Метод ідентифікації параметрів інерційних об'єктів
The method of inertial object parameter identification
Authors: Сытник, Борис Тимофеевич
Брыксин, Владимир Александрович
Михайленко, Владислав Сергеевич
Пархоменко, А. А.
Sytnik, B.T.
Bryksin, V.A.
Mikhaylenko, V.S.
Parkhomenko, A.A.
Keywords: автоматическая идентификация
фильтр-дифференциатор
интегральная оценка качества
автоматична ідентифікація
фільтр-диференціатор
інтегральна оцінка якості
automatic identification
filter differentiator
integrated estimation of quality
Issue Date: 2013
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Сытник, Б. Т. Метод идентификации параметров инерционных объектов / Б. Т. Сытник, В. А. Брыксин, В. С. Михайленко, А. А. Пархоменко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. - 2013. - № 5. - С. 56-61.
Abstract: RU: В работе предложена структура системы, которая обеспечивает адаптивную идентификацию параметров инерционных объектов в зависимости от текущего соотношения сигнал/шум и позволяет повысить точность адаптации и качество процесса управления.
UA: У роботі запропонована структура системи, що забезпечує адаптивну ідентифікацію параметрів інерційних об'єктів залежно від поточного співвідношення сигнал/шум і дозволяє підвищити точність адаптації і якість процесу керування.
EN: The paper presents the structure of a system that provides an active adaptive inertial parameter identification of objects depending on the current signal/noise ratio and improves the accuracy of adaptation and the quality of control process.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/9936
ISSN: 1681-4886 (рrint); 2413-3833 (online)
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sytnik.pdf242.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.