Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/10034
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорзилов, Іван Дмитрович-
dc.contributor.authorШевченко, Костянтин Віталійович-
dc.contributor.authorКалитюк, Володимир Юрійович-
dc.contributor.authorBorzilov, Іvan D.-
dc.contributor.authorShevchenko, Кostantin V.-
dc.contributor.authorКаlutyuк, Vladimir U.-
dc.date.accessioned2022-07-12T12:01:32Z-
dc.date.available2022-07-12T12:01:32Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБорзилов І. Д. Підвищення якості неруйнівного контролю осей колісних пар вагонів за допомогою коерцитиметрії / І. Д. Борзилов, К. В. Шевченко, В. Ю. Калитюк // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 147. - С. 27-31.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (print); 2413-3795 (online)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/10034-
dc.description.abstractUA: Для підвищення якості неруйнівного контролю осей колісних пар вагонів запропоновано, поряд з існуючими методами неруйнівного контролю використовувати на вагоноремонтних підприємствах неруйнівний контроль коерцитивної сили з визначенням залишкових і робочих внутрішніх напружень металу. Наведені результати проведеної коерцитиметрії поверхневого та глибинного шару металу осі колісної пари, яка мала явні ознаки на поверхневому шарі множинних втомних мікротріщин.uk_UA
dc.description.abstractEN: Recently the number of cases of fatigue destruction of wheel sets axles wagons in operation has sharply increased in. Fractures of the axes wheel sets carriages in cold appears mainly in consequence of its limiting condition which occurs due to metal aging, gradual accumulation of metal fatigue stresses under action alternating loads, origin and development of fatigue cracks. To improve the quality of non-destructive testing of wheel axles waggon pairs was invited to use non-destructive testing coercitive force with determination of residual and operating metal tension on car-repair enterprises along with existing methods of non-destructive testing. In the article are showed results of coercimiter in upper and lower layers of metal wheel pair , which had significant signs of multiple micro cracks in the upper layer.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectвісь колісної париuk_UA
dc.subjectвтомне руйнуванняuk_UA
dc.subjectнеруйнівний контрольuk_UA
dc.subjectкоерцитиметріяuk_UA
dc.subjectструктуроскопuk_UA
dc.subjectaxis of wheelpairuk_UA
dc.subjectfatigue failureuk_UA
dc.subjectnon-destructive controluk_UA
dc.subjectcoercimeteruk_UA
dc.subjectstructurescopeuk_UA
dc.titleПідвищення якості неруйнівного контролю осей колісних пар вагонів за допомогою коерцитиметріїuk_UA
dc.title.alternativeUpgrading of non-destructive control of axes of wheelpairs of carriages by means of coercimeteruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 147

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borzilov.pdf394.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.