Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/10037
Title: Удосконалення несучої конструкції кузова універсального напіввагона
Other Titles: Development of a carrying structure of open-top wagon bodie
Authors: Ловська, Альона Олександрівна
Хацкевич, Марія Павлівна
Lovskaya, Alyona Aleksandrovna
Hatskevich, Mariya Pavlovna
Keywords: напіввагон
рама
напружено-деформований стан
міцність
удосконалення конструкції
рама
open-top wagon
frame
strength-deformed state
durability
improvement of a structure
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Ловська А. О. Удосконалення несучої конструкції кузова універсального напіввагона / А. О. Ловська, М. П. Хацкевич // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 147. - С. 40-45.
Abstract: UA: У статті наведені результати досліджень міцності несучої конструкції кузова універсального напіввагона. Виявлені зони рами кузова напіввагона, які зазнають найбільшої концентрації напружень в умовах експлуатації. З метою забезпечення міцності рами напіввагона в зоні взаємодії шворневої балки рами з хребтовою запропоновані заходи щодо удосконалення її конструкції.
EN: The present scientific article is dedicated to the solution of an acute scientific-applied problem - namely, the improvement of bearing constructions of wagons bodies to increase the safety under operation. The operating conditions of wagons in operations have been investigated in previous works for the solution of this problem. The article analyses the efforts effecting strength on elements of wagons bodies under operations. The model of durability of a carrying structure of open-top wagons bodies is constructed. The model considers the main loadings which affect the open-top wagons frame in the conditions of the operations. The strength-deformed condition of a carrying structure of open-top wagons bodies is investigated intense. Ways for wagon structures adaptation for operations were developed. For reduction of tension in the frame of the wagon constructive addition with its strengthening elements is offered. Such technical solution will allow decreasing expenses for unscheduled repair of wagons under operations.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/10037
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 147

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovskaya.pdf445.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.