Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1074
Назва: Численное определение высоты свода обрушения с помощью ПК «Лира»
Інші назви: Arch collapse numerical determination using Lira software package
Автори: Ватуля, Глеб Леонидович
Проказа, Евгений Анатольевич,
Vatulia, Glib Leonidovich
Prokaza, Yevhenii Anatolijovych
Ключові слова: свод обрушения
свод давления
численное моделирование
метод конечных элементов
арка обвалення
арка тиску
чисельне моделювання
метод скінченних елементів
arch collapse
floor pressure arch
computer simulation
finite element method
Дата публікації: 2015
Видавництво: Українська державна академія залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Ватуля, Г. Л. Численное определение высоты свода обрушения с помощью ПК «Лира» / Г. Л. Ватуля, Е. А. Проказа // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 151(2). - С. 76-82.
Короткий огляд (реферат): RU: В статье предложен новый способ проверки и определения высоты свода давления (обрушения) с помощью компьютерного моделирования грунтового массива в ПК «ЛИРА», который совпадает с параметрами свода обрушения определяемого по методу профессора М.М. Протодьяконова. Его можно использовать при сложных инженерно-геологических условиях проходки тоннелей мелкого и глубокого заложения. В конкретных случаях с помощью этого метода, можно уменьшить нагрузку горного давления на обделку тоннелей метрополитенов, так как он учитывает физико-механические характеристики вышележащих слоев грунта, которые тоже включаются в работу сводообразования.
UA: У статті запропоновано новий спосіб перевірки та визначення висоти арки тиску (обвалення) за допомогою комп'ютерного моделювання ґрунтового масиву в ПК «ЛІРА», який збігається з параметрами арки обвалення, що визначається за методом професора М.М. Протодьяконова. Його можливо використовувати при складних інженерно-геологічних умовах проходки тунелів неглибокого та глибокого закладення. У конкретних випадках за допомогою цього методу, можливо зменшити навантаження гірського тиску на обробку тунелів метрополітенів, так як він враховує фізико-механічні характеристики верхніх шарів ґрунту, які теж включаються в роботу склепінняутворення.
EN: The authors describe the methodology of floor pressure arch determination using the finite element computer simulation. The obtaining results were compared with the parameters of floor arch calculated on base of prof. Protodiakanov method. It`s proved that the proposed approach could be used in complicated geotechnical conditions during the low-depth and deep tunnel boring. The proposed method helps to precise the value of rock pressure on the subway liner plate due to consideration of overlying soil physical mechanical properties during the calculations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1074
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Розташовується у зібраннях:Випуск 151. Т. 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vatulia.pdf459.41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.