Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1080
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОвчинніков, Олександр Олександрович-
dc.contributor.authorOvchinnicov, Olexandr-
dc.date.accessioned2019-04-12T07:49:04Z-
dc.date.available2019-04-12T07:49:04Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationОвчинніков, О. О. Закономірності зношення сполучення "кромка підошви рейки - реборда підкладки" / О. О. Овчинніков // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 151(2). - С. 140-146.uk_UA
dc.identifier.issn1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)-
dc.identifier.urihttp://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1080-
dc.description.abstractUA: На основі аналізу умов роботи сполучення "кромка підошви рейки - реборда підкладки" в кривих ділянках колії метрополітену визначено характер процесів, що протікають у зоні контакту, та їх влив на режим роботи сполучення. Визначені закономірності цих процесів та побудовані моделі, що показують характер процесу зношення. На основі отриманих результатів прораховано моделі для одно- та багаторазового використання мастила.uk_UA
dc.description.abstractEN: The character of the processes, taking place in a contact zone and their influence on the working mode of conjugation has been determined on the basis of the analyses of working conditions of «rail base edge – baseplate flange» conjugation. Factors, affecting the conjugation, are devided into two groups. The mechanisms, of the given processes, have been determined depending on the featuchers of each group and models, which show the character of wear process, have been build. The dependances, among the factors, affecting the «rail base edge – baseplate flange» conjugation and random character conditions, such as the topography of contact surfaces, environmental conditions, normal loadings, amplitude, vibration frequency, the change of operational characteristics of lubricant in the corse of time, have been determined. The latent period is limited in the process of conjugation usage, because of different phisicschemical processes of additive molecule destruction take place. These processes benefit to the destruction of lubricant film, i.e. to the mechanical kind of wear. Time period of additive performance till the period of catastrophical wear under the condition of lubrication is characterised by the criterion of fretting proofness. While developing the model of «rail base edge – baseplate flange» conjugation destruction, the frequency of lubricant introduction is a key question. As a result – the frequency of lubrication introduction determines the life cycle of the considered conjugation. Being guided by the obtained results, after a complex of analyses had place, the models of one and multi usable applications of lubrication have been calculated.-
dc.publisherУкраїнська державна академія залізничного транспортуuk_UA
dc.subjectмастилоuk_UA
dc.subjectзношенняuk_UA
dc.subjectкромка підошви рейкиuk_UA
dc.subjectреборда підкладкиuk_UA
dc.subjectrailwayuk_UA
dc.subjectundergrounduk_UA
dc.subjectbaseplate′s flange wearuk_UA
dc.subjectfrictionuk_UA
dc.subjectfretting proofnessuk_UA
dc.subjectlubricationuk_UA
dc.titleЗакономірності зношення сполучення "кромка підошви рейки - реборда підкладки"uk_UA
dc.title.alternative"Rail edge - baseplate ledge" linking wearing mechanism's mathematical formulationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 151. Т. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchinnicov.pdf454.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.