Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1080
Назва: Закономірності зношення сполучення "кромка підошви рейки - реборда підкладки"
Інші назви: "Rail edge - baseplate ledge" linking wearing mechanism's mathematical formulation
Автори: Овчинніков, Олександр Олександрович
Ovchinnicov, Olexandr
Ключові слова: мастило
зношення
кромка підошви рейки
реборда підкладки
railway
underground
baseplate′s flange wear
friction
fretting proofness
lubrication
Дата публікації: 2015
Видавництво: Українська державна академія залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Овчинніков, О. О. Закономірності зношення сполучення "кромка підошви рейки - реборда підкладки" / О. О. Овчинніков // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 151(2). - С. 140-146.
Короткий огляд (реферат): UA: На основі аналізу умов роботи сполучення "кромка підошви рейки - реборда підкладки" в кривих ділянках колії метрополітену визначено характер процесів, що протікають у зоні контакту, та їх влив на режим роботи сполучення. Визначені закономірності цих процесів та побудовані моделі, що показують характер процесу зношення. На основі отриманих результатів прораховано моделі для одно- та багаторазового використання мастила.
EN: The character of the processes, taking place in a contact zone and their influence on the working mode of conjugation has been determined on the basis of the analyses of working conditions of «rail base edge – baseplate flange» conjugation. Factors, affecting the conjugation, are devided into two groups. The mechanisms, of the given processes, have been determined depending on the featuchers of each group and models, which show the character of wear process, have been build. The dependances, among the factors, affecting the «rail base edge – baseplate flange» conjugation and random character conditions, such as the topography of contact surfaces, environmental conditions, normal loadings, amplitude, vibration frequency, the change of operational characteristics of lubricant in the corse of time, have been determined. The latent period is limited in the process of conjugation usage, because of different phisicschemical processes of additive molecule destruction take place. These processes benefit to the destruction of lubricant film, i.e. to the mechanical kind of wear. Time period of additive performance till the period of catastrophical wear under the condition of lubrication is characterised by the criterion of fretting proofness. While developing the model of «rail base edge – baseplate flange» conjugation destruction, the frequency of lubricant introduction is a key question. As a result – the frequency of lubrication introduction determines the life cycle of the considered conjugation. Being guided by the obtained results, after a complex of analyses had place, the models of one and multi usable applications of lubrication have been calculated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1080
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Розташовується у зібраннях:Випуск 151. Т. 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ovchinnicov.pdf454.84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.