Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1151
Title: Исследование адекватности математической модели вентильно-индукторного двигателя
Other Titles: Study for adequate matematical models switched-inductor electric motor
Authors: Маслий, Артем Сергеевич
Маслий, Андрей Сергеевич
Masliy, Artem
Masliy, Andrey
Keywords: вентильно-индукторный двигатель
датчик положения ротора
электронный коммутатор
вентильно-індукторний двигун
датчик положення ротора
електронний комутатор
switched-inductor electric motor
rotor position sensor
the electronic switch
Issue Date: 2015
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Маслий, Ар. С. Исследование адекватности математической модели вентильно-индукторного двигателя / Ар. С. Маслий, Ан. С. Маслий // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 153. - С. 21-25.
Abstract: UA: У статті розглянута адекватність математичної моделі індукторного чотирьохфазного електромеханічного перетворювача енергії спільно з системою керування, з метою подальшого її використання в якості основного інструменту при дослідженні режимів роботи. Для моделювання в якості вихідних даних взяті параметри вентильноіндукторного двигуна, розробленого одеським науковим колективом. Основна увага досліджень в даній роботі спрямована на одержання динамічних характеристик машини. Крім того, проведено дослідження адекватності існуючих математичних моделей вентильно-індукторного двигуна для подальшого використання при налаштуванні регуляторів.
EN: The article considers the adequacy of the mathematical model of the inductor four-phase electromechanical energy converter in conjunction with the control system, in order to further its use as the main tool in the study of modes of operation. For the simulation as input parameters are taken valve-inductor motor developed Odessa research team. Proposed in how to configure the controller gain factor involves the definition of a constructive view along curves of the dependence of the flux current and rotor position. It is assumed that working for appearance will be the area in which its magnetic system is saturated. However working zone characterized unsaturated magnet system, then only the local saturation of the stator teeth and the rotor. But this approach does not provide the necessary quality of transients during acceleration feel. In view of the nonlinear structures proposed method for setting the coefficients of regulators linearized magnet system is unacceptable. The main focus of research in this paper is aimed at obtaining the dynamic characteristics of the machine. In addition, a study of the adequacy of existing mathematical models of four-phase switched-inductor electric motor for later use when you configure the controllers.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1151
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 153

Files in This Item:
File SizeFormat 
Masliy.pdf490.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.