Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1155
Title: Підвищення ефективності системи тягового електропостачання постійного струму
Other Titles: Increasing the effeciency of dc traction power supply
Authors: Семененко, Олександр Іванович
Семененко, Юрій Олександрович
Semenenko, Oleksandr Ivanovych
Semenenko, Yuriy Оleksandrovych
Keywords: перетворювальний пункт
багатофазний широтно-імпульсний перетворювач
пульсації струму і напруги
conversion point
polyphase pulse width
converter ripple current and voltage
Issue Date: 2015
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Семененко О. І. Підвищення ефективності системи тягового електропостачання постійного струму / О. І. Семененко, Ю. О. Семененко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 153. - С. 47-54.
Abstract: UA: В статті розглянуто питання підвищення ефективності системи тягового електропостачання постійного струму шляхом застосування перетворювальних пунктів, які розташовані в середній частині міжпідстанційної зони для забезпечення підживлення контактної мережі. Перетворювальні пункти пропонується створювати на основі чотирифазних понижувальних ШІП, що надає цілий ряд переваг, основні з яких полягають у зниженні втрат енергії в процесі її передачі та підвищенні якості енергії живлення електрорухомого складу постійного струму.
EN: The article deals with the issue of increasing the effectiveness of the traction power supply DC converter through the use of items that are located in the middle of the area between substations to ensure the replenishment of contact network. Such items must be powered from traction substations in order to reduce energy loss along the lines of high voltage. It is shown that for EMC power line items with the means of communication, signaling and automatic lock is advisable to use DC power. At the present level of development of transformational technology converting paragraphs proposed to be created on the basis of reducing pulse-width converters IGCT - advanced Lockable thyristors, which have a relatively high speed. In addition, through a comparative analysis found that the pulse width must be four-phase inverter, and its control keys must work alternately, creating a continuous process from the source of current consumption. This solution provides a number of advantages, the main of which are to reduce energy loss during transmission and improve the quality of power supply DC electric rolling stock.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1155
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 153

Files in This Item:
File SizeFormat 
Semenenko.pdf594.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.