Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/12702
Title: Методика формування загонів машин для земляних робіт на прикладі застосування навантажувачів
Other Titles: Methodology of formation detachments techniques for construction railway tracks and highways
Authors: Ремарчук, Микола Парфенійович
Чмуж, Ярослав Валентинович
Галицький, Олег Олегович
Кебко, Олександр Вікторович
Соболєв, Роман Євгенович
Remarchuk, Mykola
Chmuzh, Yaroslav
Halytskyi, Oleg
Kebko, Oleksandr
Sobolev, Roman
Keywords: методика
навантажувач
витрати палива
продуктивність
потужність
коефіцієнт корисної дій
загін машин
technique
loader
fuel consumption
performance
power
coefficient of useful action
squad of machines
Issue Date: 2022
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Ремарчук М. П. Методика формування загонів машин для земляних робіт на прикладі застосування навантажувачів / М. П. Ремарчук, Я. В. Чмуж, О. О. Галицький, О. В. Кебко, Р. Є. Соболєв // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2022. - Випуск 201. - С. 6-14.
Abstract: UA: Створена методика формування загонів із різних машин за функціональним призначенням для виконання земляних робіт на прикладі дослідження одноковшових навантажувачів. Доведено, що з масиву однорідних машин за функціональним призначенням виділяється одна з них, що є зразковою і характеризується максимальним коефіцієнтом корисної дії і мінімальними витратами палива відносно її продуктивності та мінімальними відносними втратами палива порівняно з подібними машинами. На основі таких машин з різною їхньою кількістю можна формувати відповідні загони машин, здатних виконувати заданий об’єм роботи при мінімальних витратах палива та мінімальних термінах виконання такого обсягу роботи.
EN: Based on the results of the study, on the basis of a systematic approach and reference parameters, a methodology for the formation of detachments from various machines according to theirfunctional purpose for performing earthworks was created on the example of using single-bucket loaders. Studies have shown that from an array of homogeneous machines for functional purposes, it is necessary to determine one of them, which is exemplary. The exemplary machine, as shown by the results of research, is characterized by maximum efficiency and minimum fuel consumption in relation to its performance and zero relative fuel losses compared to known cars. Such a machine, which is defined as an example, as part of other machines recognized as exemplary, allows you to form a fleet of various machines capable of performing a given amount of work with minimal fuel consumption and minimal duration of such amount of work. To obtain the results that are described above a number of conditions must be met, which include the following: – each of the machines is treated as a complex technical system using known assumptions; – all technical and economic parameters of such machines are used from known scientific sources or on the basis of their own research; – for all homogeneous machines, it is necessary to determine the indicators in the form of total efficiency and the value of the specific fuel consumption; – determine, on the basis of this methodology, the amount of fuel saving relative to an exemplary vehicle, which is accepted as the most efficient and due to which the necessary squad of vehicles is formed. The result of the application of the created technique is the ability to determine the value of the relative fuel economy for the formed detachment of machines. The value of this savings depends on the duration of the specified volume of work by the formed detachment of machines.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/12702
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 201

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Remarchuk.pdf396.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.