Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/130
Title: Технологічна проблема регулювання пристроїв автоматичної локомотивної сигналізації моторвагонного рухомого складу
Other Titles: Technological problem of adjustment of devices of automatic locomotive signaling of motor-wave mobile composition
Authors: Каменєв, Олександр Юрійович
Сіроклин, Іван Миколайович
Змій, Сергій Олексійович
Щебликіна, Олена Вікторівна
Kamenev, Alexandr Jurjevich
Siroklin, Ivan Mikolajovich
Zmij, Sergij Olexijovich
Shcheblykina, Olena Viktorivna
Keywords: електропоїзд
секція
автоматична локомотивна сигналізація
контрольний пункт
випробувальний шлейф
технологія
виробнича ланка
простій
моторвагонне депо
electric train
section
automatic locomotive signaling
control point
test train
technology
production link
simple
motorized depot
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Каменєв О. Ю. Технологічна проблема регулювання пристроїв автоматичної локомотивної сигналізації моторвагонного рухомого складу / О. Ю. Каменєв, І. М. Сіроклин, С. О. Змій, О. В. Щебликіна // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2017. - Вип. 168. - С. 19-30.
Abstract: UA: Досліджено особливості технологічного циклу перевірки дії та регулювання пристроїв автоматичної локомотивної сигналізації моторвагонного рухомого складу на контрольному пункті. Виконано чисельну оцінку проблеми реалізації відповідної технології, пов’язаної з технічним обслуговуванням та ремонтом укорочених електропоїздів, що обумовлює вимушений простій основних виробничих ланок моторвагонного депо під час її виконання. Визначені основні заходи, спрямовані на раціоналізацію роботи контрольного пункту депо за рахунок реконструкції його обладнання.
EN: One of the most important elements of railway automation are the systems of signal autoadjustment. The most common among them in Ukraine and CIS countries is the automatic locomotive signaling of continuous operation. From its reliable work directly depends on the carrying capacity and safety of the railway traffic. This system is of key importance in the sphere of suburban transport as one of the most socially important transport sector. At the same time, the specifics of maintenance, including the adjustment of automatic locomotive signaling systems in the motorized rolling stock that sells these carriages, are associated with the formation of forced downtime of the main production divisions of motorized depots. That is why the need for co-correction of this technology becomes obvious, however, in order to justify these measures, a clear numerical calculation of the effect of the obsolete technology on production processes in the depot is needed. In this regard, the study developed a methodology for performing this calculation and determined the average delays in the work of the production units of the motor depot, due to the functioning of the control points of automatic locomotive signaling.
URI: https://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/130
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 168

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kamenev.pdf263.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.