Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13157
Title: Formalization of rolling stock distribution processes by using dynamic model
Other Titles: Формалізація процесу розподілу рухомого складу з використанням динамічної моделі
Authors: Lomotko, D. V.
Arsenenko, D. V.
Nosko, N. A.
Kovalova, O. V.
Ломотько, Денис Вікторович
Арсененко, Данила Володимирович
Носко, Наталя Андріївна
Ковальова, Олена Василівна
Keywords: logistics technology
rolling stock
railway transport
management of railway
dynamic model of resource distribution
логістична технологія
рухомий склад
залізничний транспорт
управління залізницею
динамічна модель розподілу ресурсів
Issue Date: 2018
Publisher: Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна
Citation: Lomotko D. V. Formalization of rolling stock distribution processes by using dynamic model / D. V. Lomotko, D. V. Arsenenko, N. A. Nosko, O. V. Kovalova // Наука та прогрес транспорту. - 2018. - № 6. - С. 143-154.
Abstract: EN: The scientific article formalized process improving the efficiency of rolling stock distribution in railways for loading goods by introducing concentration of loading at the terminal by using a dynamic model. Methodology. According to the experience, the distribution of rolling stock by the infrastructure operator is a complex process. The questions on transport expeditionary service, working technologies of separate subjects of railway industry and the question of forming organization principles of running carriages with different patterns of ownership are considered. The system of rolling stock distribution based on logistical control principles on railways should meet the next methodological criteria: reduction of empty run and waiting time under one freight operation, forming the correct informative area for all participants of the transportation, arranging conditions for rapid and maximally profitable decision-making as for the further movement of the rolling stock.
UA: Стаття спрямована на формалізацію процесу підвищення ефективності розподілу рухомого складу на залізницях під завантаження шляхом концентрації навантажувальних робіт на терміналах за допомогою динамічної моделі. Методика. Як показує досвід, для оператора інфраструктури розподіл рухомого складу є складним процесом. У роботі проаналізовано транспортно-експедиційне обслуговування, технологію роботи окремих суб’єктів залізничної галузі й формування організаційних принципів керування вагонами підприємств різних форм власності. Установлено, що система розподілу рухомого складу, заснована на принципах логістичного контролю на шляху прямування, повинна відповідати наступним методологічним принципів керування вагонами підприємств різних форм власності.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13157
ISSN: 2307–3489 (print); 2307–6666 (online)
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lomotko.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.