Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13300
Title: Перспективи розвитку технологій підвищення ефективності вантажної роботи АТ «Укрзалізниця» із застосуванням електронної системи Рrozorro
Other Titles: Prospects for the development of technologies for increasing the efficiency of truck work JSC «Ukrzaliznytsya» using the Prozorro electronic system
Authors: Шевченко, Віталій Іванович
Мацієвський, Богдан Вячеславович
Шевченко, Анна Віталіївна
Shevchenko, Vitaly
Matsievskiy, Bohdan
Shevchenko, Anna
Keywords: вантажні перевезення
електронна система Prozorro
оренда вагонів
АТ «Укрзалізниця»
електронні аукціони
автоматизована система
freight transportation
Prozorro electronic system
wagon rental
JSC «Ukrzaliznytsia»
electronic auctions
automated system
Issue Date: 2022
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Шевченко В. І. Перспективи розвитку технологій підвищення ефективності вантажної роботи АТ «Укрзалізниця» із застосуванням електронної системи Рrozorro / В. І. Шевченко, Б. В. Мацієвський, А. В. Шевченко // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2022. – Т. 27. № 4. – С. 33-40.
Abstract: UA: Розглянуто питання застосування електронної системи Prozorro.Продажі з продажу можливості використання власних вагонів УЗ, перспективи розвитку технології вантажних перевезень з застосуванням системи Prozorro та проведення аукціонів у комерційній роботі залізниць для залучення додаткових ресурсів при організації перевезень за принципом «від дверей до дверей», вплив нових тенденцій на існуючі технології планування вантажної роботи.
EN: The use of the latest methods of conducting business is a characteristic feature of modernity for JSC «Ukrzaliznytsia». In order to increase the efficiency of the industry, namely, to increase revenues, JSC «Ukrzaliznytsia» is introducing advanced technological and economic measures that allow to significantly increase the level of profitability of the cargo transportation process, to reach an unprecedented new level of economic activity, to ensure the construction of a transparent and efficient labor systems of state-owned enterprises. The need for changes in the system of ordering and planning freight transportation dictates the need for digital transformation of the main processes of interaction of railways with their customers. To date, only the improvement of the software of the automated system (AS) «Mesplan» does not meet modern requirements, and accordingly programs of the so-called digital transformation of the main business processes, which are primarily aimed at increasing the level of automated customer service, have been adopted. The transition to a new level of customer service for cargo transportation requires the use of non-traditional approaches for railways, the main goal of which is to provide a comprehensive transportation service with minimum requirements for the client. The implementation of the «Orders» system in the transportation of goods according to the «door-to-door» scheme requires the provision of a wide range of additional services that are required as part of a comprehensive transport and forwarding service. The basis of the new system is a decision-making system that will significantly reduce the total time for transportation, reduce not only the costs directly related to rail transportation, but also the costs of providing additional services.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13300
ISSN: 1681-4886
Appears in Collections:Т. 27 № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shevchenko.pdf896.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.